Elektrický pohon značně rozšířil možnosti cyklistiky a na kola tak usedají i lidé, kteří tento sport dříve příliš nevyznávali. Elektropohon přitom usnadnil nejen jízdu na osobních bicyklech, ale i na nákladních. Tzv. cargo biky se tak stávají pomocníkem kurýrních a expresních firem zejména ve velkých rovinatějších městech Německa, Francie a zemí Beneluxu, které mají více širších cyklostezek nebo cyklopruhů.

To ilustruje i poslední žebříček měst, která jsou "nejpřátelštější" k jízdě na kole. Za Kodaní se v něm umístil Amsterdam, Utrecht a Antverpy a v top 20 jsou i tři francouzská a tři německá města (viz samostatný box).

Cargo kola se ale začínají objevovat i v poměrně kopcovité Praze a dalších českých a slovenských městech.

Průkopníkem byla kurýrní společnost Messenger, která nákladní kola používá už 10 let. V současnosti provozuje čtyři a čeká na další tři. Jde o kola značky Bullit s objemem úložného prostoru 145 litrů, jejichž jízdní vlastnosti jsou podle mluvčí Messengeru Kateřiny Ovesné nejblíže klasickému jízdnímu kolu, a v Praze, kde je kopcovitý terén a dlažba v centru města, se s nimi jezdí nejlépe. Firma je využívá v širším centru, tedy včetně Vinohrad, Smíchova, Holešovic nebo části Nuslí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci