Maloobchodní řetězec Lidl přizpůsobuje novým nákupním trendům nejen své prodejny, ale i logistickou síť. Na místě bývalé ocelárny mezi Kladnem a Buštěhradem postaví velké distribuční centrum, které bude zhruba z třetiny uzpůsobené pro chlazené a čerstvé zboží, jehož prodeje se v poslední době zvyšují. Díky novému skladu bude Lidl také dále rozšiřovat svou prodejní síť a odlehčí stávající, už značně zatížené logistice.

Největší z šesti českých skladů firmy (včetně plzeňského centra pro on-line prodej) bude mít zastavěnou plochu 60 tisíc metrů čtverečních a bude zásobovat kolem 90 obchodů, hlavně v západní části Prahy a okolí. Původně do této oblasti Lidl zavážel zboží z logistického centra v Cerhovicích nedaleko Hořovic na dálnici D5. To je ale od středu Prahy vzdálené zhruba dvakrát více než budoucí sklad v Buštěhradu, takže prodejce ušetří náklady za dopravu.

Podobně jako se distribuční centrum stěhuje blíže k prodejnám, stěhují se prodejny blíže k nakupujícím. Podle generálního ředitele Lidl Česká republika Pavla Stratila totiž zákazníci vyžadují hlavně pohodlnější nákup. Konkrétně chtějí mít prodejny blíže, nakupovat rychleji a kvalitněji a na pokladnách trávit méně času.

Kvůli tomu Lidl staví ve větších městech stále častěji i nové typy prodejen. Vznikají v rámci nákupních parků a obchodních center, ale také v administrativních nebo obytných budovách. Příkladem je obchod na pražských Vinohradech přímo u stanice metra Želivského, ke kterému přímo nepatří žádné parkovací plochy, což je jinak další z trendů, jež souvisejí s pohodlnějším nakupováním.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci