Pro logistickou firmu Dachser je klíčovým segmentem mezinárodní sběrná služba, proto obvykle potřebuje ve svém logistickém centru vysoký počet ramp a co nejméně sloupů, aby bylo možné mnoho relativně malých zásilek plynule překládat. V jejím cross­-docku v Hradci Králové s plochou 2000 metrů čtverečních bylo ale jen osmero vrat. I proto se na východě Čech firma loni stěhovala do nové haly s dvojnásobnou plochou, kde je ramp pětkrát více.

Díky tomu se značně zjednodušila a zrychlila manipulace s nákladem. Navíc tu zásilky monitoruje kamerový systém, který umí podle čísla vyhledat záznam manipulace s konkrétním nákladem.

Pravidelný režim

Pobočka v Hradci Králové se měla do nových prostor stěhovat už před třemi lety, nakonec to ale vyšlo až loni, kdy zde vznikl nový průmyslový park − jeden z prvních industriálních projektů české pobočky developera Linkcity, který patří pod francouzský stavební koncern Bouygues. Spolu s Dachserem se do budovy nastěhovala i další logistická firma Gebrüder Weiss.

40

Plynulá překládka ve sběrné službě vyžaduje více ramp. Nová hala jich tak má 40, zatímco o půlku menší původní budova jich měla jen osm.

Dachser využívá to, že jeho síť pokrývá pravidelnými spoji většinu Evropy. Místní linky rozvážejí zboží z regionálního depa a další náklad zase svážejí zpátky, odtud pak vozy jedou se zásilkami buď přímo do cílových destinací, nebo do hlavních hubů, kde se náklad přeloží a pokračuje dál, dokud se skrz sběrný systém nedoveze do cíle.

Například hradecká pobočka provozuje 15 přímých linek, z toho 10 do zahraničních destinací. Nejvíce jich odjíždí každý den do Německa. "Je to v důsledku největšího zájmu zákazníků o tyto destinace, které jsou zároveň i platformami do dalších míst v celé Evropě," vysvětluje Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel Dachser Czech Republic. Další přímé linky jedou do Polska a Bratislavy, kde se nachází jedno ze tří hlavních překladišť sítě, takzvaných eurohubů. Další jsou v německém Überherrn a francouzském Clermont­-Ferrand. Z Bratislavy firma obsluhuje převážně východní Evropu.

Hradecký sběrný cross­-dock má pravidelný 24hodinový režim. Brzy ráno do něj dojíždí zboží z poboček, které se poté nakládá na rozvozová auta. Ta během dopoledne doručují a po poledni se začínají vracet s nabraným nákladem, který se v depu vyloží a připraví se k expedici. Náklad na dlouhé linky se začíná nakládat k večeru a postupně v půlhodinovém až hodinovém taktu opouští brány areálu, poslední z linek až po půlnoci.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.