Pro logistickou firmu Dachser je klíčovým segmentem mezinárodní sběrná služba, proto obvykle potřebuje ve svém logistickém centru vysoký počet ramp a co nejméně sloupů, aby bylo možné mnoho relativně malých zásilek plynule překládat. V jejím cross-docku v Hradci Králové s plochou 2000 metrů čtverečních bylo ale jen osmero vrat. I proto se na východě Čech firma loni stěhovala do nové haly s dvojnásobnou plochou, kde je ramp pětkrát více.
Díky tomu se značně zjednodušila a zrychlila manipulace s nákladem. Navíc tu zásilky monitoruje kamerový systém, který umí podle čísla vyhledat záznam manipulace s konkrétním nákladem.
Pravidelný režim
Pobočka v Hradci Králové se měla do nových prostor stěhovat už před třemi lety, nakonec to ale vyšlo až loni, kdy zde vznikl nový průmyslový park − jeden z prvních industriálních projektů české pobočky developera Linkcity, který patří pod francouzský stavební koncern Bouygues. Spolu s Dachserem se do budovy nastěhovala i další logistická firma Gebrüder Weiss.
40
Plynulá překládka ve sběrné službě vyžaduje více ramp. Nová hala jich tak má 40, zatímco o půlku menší původní budova jich měla jen osm.
Dachser využívá to, že jeho síť pokrývá pravidelnými spoji většinu Evropy. Místní linky rozvážejí zboží z regionálního depa a další náklad zase svážejí zpátky, odtud pak vozy jedou se zásilkami buď přímo do cílových destinací, nebo do hlavních hubů, kde se náklad přeloží a pokračuje dál, dokud se skrz sběrný systém nedoveze do cíle.
Například hradecká pobočka provozuje 15 přímých linek, z toho 10 do zahraničních destinací. Nejvíce jich odjíždí každý den do Německa. "Je to v důsledku největšího zájmu zákazníků o tyto destinace, které jsou zároveň i platformami do dalších míst v celé Evropě," vysvětluje Jan Polter, obchodní a marketingový ředitel Dachser Czech Republic. Další přímé linky jedou do Polska a Bratislavy, kde se nachází jedno ze tří hlavních překladišť sítě, takzvaných eurohubů. Další jsou v německém Überherrn a francouzském Clermont-Ferrand. Z Bratislavy firma obsluhuje převážně východní Evropu.
Hradecký sběrný cross-dock má pravidelný 24hodinový režim. Brzy ráno do něj dojíždí zboží z poboček, které se poté nakládá na rozvozová auta. Ta během dopoledne doručují a po poledni se začínají vracet s nabraným nákladem, který se v depu vyloží a připraví se k expedici. Náklad na dlouhé linky se začíná nakládat k večeru a postupně v půlhodinovém až hodinovém taktu opouští brány areálu, poslední z linek až po půlnoci.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111