Do vedení firmy jste nastoupil letos v lednu. Jaké změny jste provedl a co plánujete v nejbližších měsících?

V Česku se o spedici a logistice moc nemluví. Chci, aby se to změnilo. Digitalizace v oboru a v naší společnosti postupuje velmi rychle dopředu a přináší řadu výhod. To jsou důvody, proč se do budoucna chci velmi intenzivně věnovat oblasti externího marketingu. Máme trhu a odborné veřejnosti co nabídnout.

Nyní máte celkem sedm poboček. Plánujete nějaké další?

Plánujeme přestěhovat naši pozemní přepravu ze skladu kontraktní logistiky v Hostivici do nově postaveného cross­-docku nedaleko v Pavlově. To by mělo proběhnout v první polovině příštího roku. Toto překladiště se teprve začne stavět, nyní je to ve fázi příprav. Bude mít plochu přes 5000 metrů čtverečních.

Proč budete stěhovat pozemní přepravy z hostovické pobočky?

Rostou nám objemy, také hala pro kontraktní logistiku už úplně nevyhovuje požadavkům silniční dopravy. Potřebujeme moderní cross­-dock. Uvnitř nechceme mít sloupy, chceme víc vrat, aby se urychlil průtok zboží atd. V Hostivici už narážíme na kapacitní problémy.

Garance doručení

Rejdaři nám sice tranzitní čas negarantují, takže na nás leží určité riziko, ale umíme si spočítat, jaké jsou vyhlídky, že loď dopluje v termínu.

Z podobných důvodů jsme se přestěhovali i v Brně, kde to ale není čistě cross­-dock, jen se zvýšil počet ramp pro pozemní přepravy.

Na jaké jste pozici mezi spedičními firmami v Česku a jak se loni vyvíjel váš obrat?

Jsme v top 3, náš obrat loni dosáhl 3,4 miliardy korun.

Který segment má hlavní podíl na vašem obratu v Česku?

Námořní přeprava, která se podílí 55 procenty. Pak následuje přeprava letecká, silniční a kontraktní logistika.

Kopíruje to rozložení segmentů v rámci celého koncernu?

Dá se to tak říct. V některých zemích mohou být segmenty rozložené trochu jinak, tato struktura ale kopíruje největší část společnosti, protože do pozemní přepravy se začalo víc investovat až v posledních 15 letech.

Máte pobočku přímo na brněnském výstavišti, což je poměrně netypické. Jak významným odvětvím je pro vás "expo" logistika?

Máme tam pronajatý malý sklad, kam ukládáme při veletrzích prázdné obaly a materiál. Na brněnském výstavišti jsme jedním ze dvou provozovatelů, kteří tam mají oprávnění poskytovat veletržní logistické služby.

Sdruženo v aplikaci

Zákazník si může v myKN nechat poslat nabídku přepravy, rezervovat si ji a objednat, může zásilku sledovat na cestě, může si nechat zpracovat různé reporty a dostat je v různých formách.

Veletržní byznys má u nás ve firmě hodně zelenou. Zahrnuje i různé sportovní a hudební akce, také poskytujeme servis zákazníkům z Česka, kteří vystavují v zahraničí. Naše síť se začala v posledních pěti letech v Evropě hodně rozvíjet. Také se plánujeme dostat do Ameriky, kde se nyní začínají některé projekty rozjíždět.

Zákazníci chtějí komunikovat i napřímo

Stále důležitější roli hraje ve spedici její digitalizace. Nedávno jste získali ocenění Impuls Logistika za samoobslužný zákaznický portál pro nákladní přepravu myKN. Už dříve jste ale spustili digitální nástroje jako KN FreightNet nebo Sea Explorer. Jestli to chápu dobře, myKN je v sobě sdružuje?

Ano, je to všechno sdružené do jedné hypermoderní aplikace, kde si zákazník může po zadání základních informací nechat poslat nabídku, která je pak určitý čas platná. Přeprava zásilky se tu také dá rezervovat a objednat, zároveň zákazník může zásilku sledovat na cestě, může si nechat zpracovat různé reporty a dostat je v různých formách. Data pak může sdílet s kolegou třeba na druhém konci světa. Možnosti jsou hodně široké.

Nabídka ceny za přepravu funguje automaticky a zákazník ji dostane hned?

Ano, na základě zadaných tarifů, které jsou uvnitř systémů.

Umí aplikace vytvořit cenu i pro složitější přepravy, které kombinují různé přepravní módy?

V současné době vytváří automaticky ceny pro leteckou přepravu a námořní sběrnou službu. Zatím tam nejsou ještě kontejnerové přepravy a není do toho dodaná pozemní přeprava. Na tom se pracuje a bude to v brzké době. Nedávno jsme spustili pilotní projekt pro pozemní přepravu v severských zemích a v rámci myKN by to mělo fungovat zhruba za rok. Sledování je ale už nyní možné pro všechny druhy přepravy.

Kolik stojí využívání aplikace myKN?

Je to zdarma.

Ušetřili jste už nějaká pracovní místa díky zavedení této digitální aplikace?

Ne, nechceme tím uspořit pracovníky, spíš se chceme připravit na další rozvoj.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci