jarvis_5cc33cb7498ec24572216b4d.jpeg
Elon Musk, šéf Tesly a vizionář.
autor: ČTK/AP

"Již teď máme dostatek objednávek, abychom překonali rekord, ale ta auta zatím nejsou tam, kde mají být. Logistika je nyní nejdůležitější," uvedl Musk podle serveru Bloomberg ve své zprávě. 

Pokud se Tesle v druhém čtvrtletí zadaří, mohla by si tak zajistit větší důvěru mezi potenciálními zákazníky a v následujících měsících by se mohla opět ocitnout v černých číslech. Naopak, problémy s logistikou by mohly vést ještě k větší nedůvěře lidí a zároveň by firmě ztížily cestu ke stálým ziskům. Za svou již šestnáctiletou existenci byla firma v zisku pouze ve čtyřech čtvrtletích.

Podle dat agentury Bloomberg oceňují analytici akcie Tesly na necelých 270 dolarů (zhruba 6000 korun), tedy výrazně méně než na začátku letošního roku, kdy jim připisovali hodnotu 342 dolarů (přibližně 7600 korun). Viceprezident společnosti Goldman Sachs David Tamberino je k výhledům Tesly skeptický. "Domníváme se, že propad akcií bude pokračovat i nadále. Udržitelná poptávka totiž bude nižší, než firma očekává," uvedl pro Bloomberg.

Nejvíce vozů automobilka dodala v posledním čtvrtletí roku 2018, celkem se jednalo o 90 700 aut. V průběhu prvních tří měsíců letošního roku se však Tesle tolik nedařilo - vozů dodala zhruba 63 000 a její akcie klesly o více než 34 procent. Někteří analytici si pokles prodaných tesel vysvětlují zkrátka poklesem poptávky, firma však vidí problém v logistické náročnosti, uvádí server Business Insider.

Na posledním setkání akcionářů v polovině června Elon Musk všechny přítomné ubezpečil, že firma žádný problém s poptávkou nemá. Uvedl naopak, že právě končící čtvrtletí může být v řadě ohledů rekordní. Jeho vyjádření vzbudilo pozitivní ohlas u investorů, díky nimž akcie Tesly záhy stouply o 2,5 procenta.

Šéf Tesly také uvedl, že letos očekává nárůst produkce až o 80 procent, přestože se firmě patrně nepodaří udržet se v černých číslech. Více by se měl produkovat hlavně nový model Tesla Y SUV. Automobilka plánuje umístit na každý kontinent aspoň jednu svou továrnu. V Asii - konkrétně v Šanghaji - se již staví, místo pro evropskou továrnu by prý mělo být jasné už na konci tohoto roku.