„Polsko je největší trh, na kterém působíme. Distribuční sklad v Polsku by mohl sloužit i pro expedici do blízkých zemí, nabízí se například Německo nebo skandinávské země,“ uvedl ředitel logistiky Notino Tomáš Hofer.

Otevřené by mohlo být do dvou až tří let. Kromě toho připravuje firma otevření automatizovaného skladu v Syrovicích, kde si letos pronajala přes 7000 čtverečních metrů plochy. Měl by začít fungovat přibližně za rok.

Polsko bylo po Slovensku také první zemí, kam se Notino, tehdy v Česku známé pod značkou Parfums.cz, v roce 2006 rozšířilo. Naposledy mezi země, kde firma působí, přibylo letos Švýcarsko.

„V žádné zemi jsme nemuseli zvyšovat úroveň služeb, abychom uspěli. V tomto máme výhodu, že Češi jsou nejnáročnější zákazníci. Když jsme přišli do Německa se službou doručení do druhého dne, nechtěli tomu zákazníci ani věřit. Stejně tak je zaskočila nonstop zákaznická linka, kterou Češi berou jako samozřejmost," uvedl marketingový ředitel Radek Ondrášík. V současnosti firma připravuje rozšíření do Ruska.

Roční obrat Notina vzrostl od roku 2009 dvaadvacetkrát, z 379 milionů korun na loňských 8,4 miliardy. Meziročně se obrat zvýšil o 18,5 procenta, dvouciferný růst firma udržuje po celou dobu své existence. Naprostá většina zaměstnanců ale stále pracuje buďto v distribučním centru v Rajhradě nebo v nedalekém Brně.

„V týmu aktuálně pracuje 1225 lidí 28 národností, mluví se u nás 19 jazyky. Kromě našich prodejen, které máme kromě Česka v šesti dalších zemích, nemáme mimo Brno žádné pobočky. Dokonce u nás pracují i lidé z Prahy, kteří se buďto přestěhovali nebo sem jezdí na pracovní týden," doplnil Ondrášík.

Firma má i vlastní IT oddělení, které se stará nejen o internetové stránky obchodu, ale vyvíjí i vlastní systém pro logistiku či mobilní aplikaci.

Související