Část elektrické flotily pro bezemisní zásobování centra – vlevo eActros, vpravo Fuso eCanter.
Část elektrické flotily pro bezemisní zásobování centra – vlevo eActros, vpravo Fuso eCanter.
autor: Dachser

Testováním nového vozu sbírá Dachser data a zkušenosti se správným sestavením flotily pro udržitelné zásobování měst. Kromě Stuttgartu probíhají další testy v Berlíně, Freiburgu, Karlsruhe, Kolíně nad Rýnem, Malaze, Mannheimu, Paříži, Tübingenu a v Ulmu.

„Nejde nám jen o izolované řešení, ale o řadu opatření, která se vztahují stejnou měrou také k optimalizaci doručování, tras a doručovacích časů,“ uvádí Stefan Hohm, který je za projekt City Distribution v Dachseru zodpovědný.

Nákladní vozidlo eActros disponuje užitnou hmotností čtyři až pět tun v závislosti na provedení. Ložná plocha vozidla nabízí prostor pro 18 palet. S dojezdem 200 kilometrů je vhodné pro denní zavážení do a okolo centra Stuttgartu. Lithium iontové baterie s kapacitou 240 kWh se při výkonu 150 kW nabíjejí dvě hodiny. Podle společnosti Mercedes Benz Lkw by se měl prototyp eActros dostat do sériové výroby od roku 2021.

Dachser provozuje ve Stuttgartu další dva typy vozidel na alternativní pohon – dobře manévrovatelná elektrická nákladní kola pro distribuci na poslední míli a kompaktní a plně elektrické 7,5tunové vozidlo Fuso eCanter, které rovněž obsluhuje centrum města. eActros jako 18tunové vozidlo tento plně elektrický vozový park doplňuje.

Autoři: pat