Železniční doprava, ilustrace
Železniční doprava, ilustrace
autor: archiv

Akvizice železničního přepravce s licencí pro Německo byla jedním ze strategických cílů EP Logistics International, uvedla EPH. „Locon se tak po očekávaném schválení akvizice antimonopolním úřadem stane jedním z klíčových článků dalšího rozvoje logistické skupiny pod hlavičkou EPH,“ doplnila.

Skupina Locon podle EPH působí 17 let jako soukromý železniční dopravce se specializací na přepravu kontejnerů v Německu, pracuje také na železničních stavebních zakázkách. Firma má 30 lokomotiv a více než 250 nákladních vozů. Navíc provozuje servisní centrum pro dieselové lokomotivy a překladiště pro kontejnerové vlaky ve spolkové zemi Braniborsko.

EPH má pod sebou již několik společností, které působí v dopravě a logistice. Patří k nim Spedica, EP Cargo nebo přepravce stavebních hmot a sypkých materiálů EOP & HOKA. Do holdingu spadá také poskytovatel vzdělávání v drážním odvětví Lokotrain.

Holding EPH je strukturovaný do dvou hlavních pilířů - EPIF a EP Power Europe. Společnost EP Infrastructure (EPIF) ve struktuře EPH zastřešuje tranzit plynu, distribuci elektřiny a plynu, skladování plynu a teplárenství. Podíl 31 procent v EPIF patří fondu australské banky Macquarie, zbytek patří EPH. Většinovým vlastníkem EPH se předloni stal Křetínský, který nyní drží 94 procent akcií.

Čistý zisk EPH v roce 2017 meziročně stoupl o 9,6 procenta na 22,5 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky holding dosud nezveřejnil.

Autoři: ČTK