Dánská logistická společnost DSV nedávno oznámila, že hodlá převzít svého konkurenta, švýcarskou Panalpinu. Pokud tato akvizice vyjde, v Česku budou mít firmy drobnou výhodu v tom, že mají svá hlavní logistická centra hned vedle sebe, v novém průmyslovém areálu nedaleko obce Pavlov u hlavního pražského letiště. Obě firmy je tu otevřely v posledních dvou a půl letech, navíc v případě Panalpiny jde dokonce o druhou halu, když ta první hned vedle slouží hlavně jako cross dock pro leteckou, námořní a silniční přepravu.

Podle šéfa české a slovenské pobočky Panalpiny Roberta Sgariboldiho je to ale čistě shoda náhod a zatím není ani stoprocentně jisté, jestli spojení firem skutečně proběhne. Další shodou náhod je, že společnost Mahle, pro kterou bude Panalpina v této hale u Prahy provozovat hlavní „inbound“ distribuční centrum, má svou centrálu ve Stuttgartu v ulici Pražská. Naopak náhodou není, že všechna tři zmíněná logistická centra se nacházejí v ulici Logistická.

„Pro Panalpinu reprezentuje aktuální projekt v Panattoni Parku Prague Airport II největší logistickou investici v České republice. Těší nás, že se nám podařilo rozšířit spolupráci s dlouhodobým automotive klientem Mahle, a chceme v tomto trendu pokračovat. V současnosti pracujeme na několika podobně velkých projektech pro klienty v dalších lokalitách v ČR,“ dodal Robert Sgariboldi,

Zhruba dvě třetiny distribučního centra budou sloužit pro příjem materiálu od 400 evropských i zámořských dodavatelů. Denně skladem proteče asi 2300 palet, během května pak má množství narůst až na 3000 palet. Materiál se ukládá do výškového regálového systému, odkud se musí od obdržení objednávky vyskladnit do dvou hodin.

Asi třetina nové budovy je zatím prázdná, přičemž příští rok by měla začít sloužit buď jako cross-dock, nebo pro případné rozšíření logistických služeb pro Mahle. To má v Česku továrny v Holýšově, Mnichově Hradišti a Mošnově. Kromě nich bude náklad proudit ještě do jednoho závodu v Polsku a dvou na Slovensku.

„Nový centrální sklad nám pomůže zefektivnit dodavatelský řetězec pro dodávky do výroby v našich závodech v Česku, Polsku a na Slovensku. To nám umožní také snížit stav zásob a využít synergie transportních nákladů napříč závody ve více zemích střední a východní Evropy,“ říká Markus Lohrey, ředitel logistiky společnosti Mahle pro Evropu.

Nová stavba získala ekologický certifikát BREEAM na úrovni „Very Good“. „Během pouhých tří let se nám podařilo vybudovat a obsadit většinu Panattoni Parku Prague Airport II. Jasně se tak ukázalo, že nové průmyslové prostory v bezprostřední blízkosti Prahy, letiště a dálnice D6 budou velmi atraktivní především pro logistické klienty,“ říká Pavel Sovička, generální ředitel společnosti Panattoni Europe pro Českou a Slovenskou republiku.

Související