ilustrační foto
ilustrační foto
autor: Shutterstock

Za projektem platformy pro prodejce ojetin stojí zakladatel internetového obchodu s potravinami Košík.cz Jakub Šulta a bývalý vrcholový manažer koncernu Volkswagen a společnosti ŠkoFin Jan Kranát. Klíč k úspěchu v konkurenci dalších platforem jako jsou Mobile.de a Auto1.com vidí v moderních technologiích umožňujících nepřetržitě získávat reálné údaje o milionech ojetých vozidel na evropském trhu. S využitím analýzy má Carvago v řádu sekund vyhodnotit prodejní potenciál každého automobilu v jednotlivých zemích a konkrétní vozidla následně nabídnout jednotlivým dealerům. Fyzickou dodávku aut na místo pak provede logistická firma Gefco.

„Trh s ojetými automobily je z mého pohledu obrovskou příležitostí, protože mu chybí on-line kompetence, kterou mu jsme nyní schopni dodat. Podle spoluzakladatele Jana Kranáta zase celý trh postrádá zastřešující subjekt, takže jsme spojili síly a věříme, že vybudujeme ekosystém, jehož synergie budou hnát celý byznys dopředu,“ říká Jakub Šulta, jenž stejně jako Kranát drží v EAG podíl 25 procent.

Carvago má být jedním ze základních stavebních kamenů většího řetězce. Ten v rámci holdingu EAG pokryje celý proces od výkupu, přes financování a pojištění až po dodání ojetého automobilu prodejcům vozů či koncovým zákazníkům. Vedle toho bude také schopen poskytovat data dalším účastníkům trhu, jako jsou například pojišťovny nebo banky. Investiční skupina Portiva, jež má v EAG padesátiprocentní podíl, plánuje jednotlivé články do řetězce přidávat postupně.

Autoři: pat