Před týdnem označoval Dan Ťok spekulace o odchodu z pozice ministra dopravy za aprílový žert. A je to tady. Stal se prvním ministrem Babišovy vlády, který končí. Je to symbolické. Odchod bývalého topmanažera firmy Skanska totiž ukazuje, že vyprávění Andreje Babiše o zázracích, které přinese firemní řízení státu, bylo jen pohádkou pro voliče. Zázraky nepřišly a v tomto směru je Ťokův konec pro Babiše horší zprávou, než se může zdát.
Ťoka nejenže schvátila únava a všemožné byznysové a politické tlaky. Dohnaly ho i nesplněné sliby a komunikační chyby. Nebylo jich málo. V říjnu 2017 sliboval, že poslední nelegální billboard z okolí dálnic zmizí do několika měsíců. Nejsou odstraněny dosud. Prohlašoval, že rychleji než on by dálnice stavěl jen superman. V okolních zemích − Polsku a Maďarsku − to ale stále jde mnohem rychleji. Pyšní se rekonstrukcí dálnice D1, kterou dokonce vydává za úplně novou komunikaci, ale v paměti zůstává především kalamita z prosince, kdy na rekonstruované dálnici zůstaly uvězněny tisíce aut po šestnáct hodin. A tak dále.
Marketingový tým ANO se sice pokouší dokázat, že Ťok je nejefektivnější ze všech ministrů dopravy od roku 1992. Tvrdí, že je na prvním místě v počtu kilometrů zahájených, jakož i dostavěných dálnic. Jenže když zvolíme korektnější metodu výpočtu a zohledníme, že Ťok byl ministrem pět let, tedy nejdéle ze všech, a odečteme rekonstrukce na D1, ukáže se realita: Ťok je v dokončených kilometrech až na sedmém a v zahájených na třetím místě. To není kdovíjaká vizitka pro hnutí ANO, které šlo do voleb v roce 2016 s heslem dálnice−dálnice−dálnice.
Co se dočtete dál
- Proč nebude Andrej Babiš šťastný z toho, jak Dan Ťok hodnotí hnutí ANO?
- A co premiérovi na odchodu ministra dopravy může ublížit nejvíc?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi