DHL Freight získala první zkušenosti s LNG vozidly v Belgii. Od loňského léta jsou čtyři vozy s tímto pohonem součástí udržitelného řešení přepravy. Nyní byl tahač na zkapalněný plyn po vyřešení technických problémů s konstrukcí nádrže zkombinován s mega návěsem. Řešení umožňuje přepravovat zásilky s výškou až tři metry, větší kapacita návěsu je tak doplněna možností naložit velké díly pro montáž vozidel.

Testování probíhá ve spolupráci s automobilkou BMW, pro niž řídí DHL dodavatelský řetězec v některých regionech a také veškerou nákladní silniční přepravu mezi 17 zeměmi.

„Kombinace LNG vozidla a mega návěsu je příslibem řešení udržitelného rozvoje pro automobilový průmysl. Jsme schopni plnit požadavky zákazníka na přepravu tím nejlepším způsobem a zároveň významně snižovat emise skleníkových plynů. Zvýšená efektivita při spotřebě paliva a prokazatelná redukce škodlivých emisí při použití přírodního plynu pomáhá dálkové silniční přepravě k větší udržitelnosti,“ říká Uwe Brinks, generální ředitel DHL Freight.

Podle cílů celé skupiny Deutsche Post DHL snížit všechny s logistikou spojené emise na nulu do roku 2050 začala DHL Freight zvyšovat investice do alternativních druhů přepravy na krátké i dlouhé vzdálenosti. Vozidla poháněná zkapalněným zemním plynem jsou o 15 procent efektivnější ve spotřebě paliva než vozidla na naftu a mají dojezd 1500 kilometrů. To přináší okamžité snížení nákladů. Vozidla rovněž produkují o 99 procent méně pevných částic a až o 70 procent méně emisí dusíku (NOx) než je stanoveno současnými normami Euro VI. Motory na LNG jsou také tišší, což je výhodou zejména pro jízdu přes obce v nočních hodinách.

Související