Z podnikání v nákladní dopravě obvykle neplynou příliš vysoké marže. Silniční byznys navíc komplikuje nedostatek řidičů a zatím i minimální možnost automatizace, díky které by šlo problémy na trhu práce překonat snadněji. Naopak širší logistický servis bývá výnosnější a automatizace se v něm prosazuje mnohem rychleji. Poslední roky se proto dopravci u nás i ve světě snaží rozšířit nabídku svých služeb právě tímto směrem.
Platí to i pro velké světové rejdaře, kteří už nechtějí spoléhat na nestabilní ceny v námořní dopravě a raději usilují o to, aby kontrolovali větší část globálních dodavatelských řetězců. Soren Skou, šéf skupiny AP Moller-Maersk, uvedl už před dvěma lety, že budoucností firmy je proměna z námořní společnosti na "globálního integrátora kontejnerové logistiky". Největší světový rejdař Maersk Line tak bude více využívat přepravní a skladovací služby sesterské firmy Damco, s níž se na začátku letošního roku propojil.
Podle Klause Ruda Sejlinga, šéfa oddělení globální logistiky a služeb v Maersku, zákazníci nyní požadují zjednodušení složitých dodavatelských řetězců. I proto firma koupila americkou společnost Vandegrift, která se zaměřuje na celní služby. Díky akvizici rejdař ztrojnásobí své celní operace.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111