Již celá desetiletí vyrůstají na pomezí pražských čtvrtí Hostivaře, Štěrbohol a Malešic, v oblasti spojené páteří Průmyslové ulice, výrobní i logistické areály (i když ve vzdálenější minulosti se slovo logistika v dnešním smyslu nepoužívalo). V současnosti prochází toto území dynamickým vývojem, který z něj dělá v rámci hlavního města jedinečnou lokalitu snadno dostupnou silniční a částečně i železniční dopravou a díky relativní blízkosti centru schopnou zajišťovat služby v rámci city logistiky. Oblast je rovněž slušně pokryta sítí městské hromadné dopravy.

Řada původních firem z lokality postupně odešla nebo tyto firmy zanikly či se s nástupem tržní ekonomiky transformovaly. Do opuštěných areálů přicházely nové podniky, které buď nepotřebovaly nejmodernější prostory a využívaly stávajících budov, nebo si zastaralé provozy přestavovaly podle svých potřeb.

Dnes se o areály okolo Průmyslové ulice stále častěji zajímají developeři, kteří poznali potenciál této oblasti a přicházejí sem s novými projekty. Ne všichni ale chtějí dodržet průmyslové určení lokality. "Existuje samozřejmě tlak na změnu využití ve smyslu rezidenční výstavby," říká Martin Šumera z poradenské realitní společnosti 108 Agency. "Myslím si, že by to byla škoda, protože toto místo je na industriální využití připraveno, průmysl tam existuje dlouho a nikomu nevadí. Podobná situace je ale v Praze i jinde, třeba v Ruzyni a Liboci nebo v oblasti Vysočan s Kolbenovou ulicí."

1500

V Hostivaři otevřelo Gefco skladové parkoviště pro hotová vozidla. Na třech hektarech plochy jich zde dokáže uskladnit 1300 až 1500.

Problém pro výraznější rozvoj však představuje skutečnost, že v oblasti v současnosti není příliš volných pozemků. "Možnost dalšího rozvoje je omezená, když se něco uvolní, spíše je to starší areál a postaví se na něm něco moderního. Třeba jako Barvy a laky s částečně zrekonstruovanými prostory a kombinací s nově postavenými halami. Nebo areál Ospapu, který se postupně rekonstruuje a probíhá jeho revitalizace. Současný majitel investuje velké peníze na opravy a zateplení, zázemí, kantýny a podobně," vysvětluje Martin Šumera.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?