Letošní, již 17. ročník mezinárodního veletrhu intralogistiky Logimat se nesl ve znamení efektivity a inovací založených na automatizaci a robotizaci, která se v manipulační technice stává pomalu, ale jistě samozřejmostí. Tedy alespoň na veletrzích, o praktickém využití to zatím platí o něco méně.

Vystavovatelé přijeli do Stuttgartu s řadou premiér, ve kterých se představily vozíky i automatizovaná řešení pro sklady. Automatizace skladových operací představovala významné téma a těšila se velkému zájmu. Bylo zřejmé, že evropské i světové firmy již stále častěji hledají řešení nedostatku pracovních sil přechodem na modernější skladové systémy, které místo člověka využívají robotické technologie.

Li-ion baterie s plnou integrací ve vozíku

Na Logimatu nechyběli velcí výrobci manipulační techniky, kteří na veletrh přivezli celou řadu novinek. Například Jungheinrich na ploše více než 800 metrů čtverečních předvedl ve dvou stáncích mnoho inovovaných výrobků. V premiéře se na jeho stánku představil elektrický paletový vozík s integrovanou lithium-iontovou technologií a revolučním novým designem, ERC 216zi.

Zájem o intralogistiku roste

Na výstaviště do Stuttgartu letos zamířilo více než 60 tisíc návštěvníků, kteří si prohlédli expozice 1624 vystavovatelů ze 42 zemí, z toho letos vystavovalo 250 firem poprvé. Vzrostla návštěvnost, účast i počet zemí, ze kterých vystavovatelé přijeli; rozrostla se rovněž výstavní plocha, která dosáhla 120 tisíc čtverečních metrů. "Počet návštěvníků se za pouhých pět let téměř zdvojnásobil," zdůraznil ředitel veletrhu Michael Ruchty.

Letošní Logimat byl také mezinárodnější než předchozí ročník. Téměř 30 procent návštěvníků přijelo do Stuttgartu ze zahraničí. Veletržní společnost Euroexpo z Mnichova, která je organizátorem Logimatu, již oznámila příští termín této intralogistické akce. Osmnáctý ročník veletrhu Logimat se uskuteční od 10. do 12. března 2020 opět ve Stuttgartu.

120 tis.

Tolik metrů čtverečních letos zabírala výstavní plocha Logimatu.

Li-ion baterie uložená přímo uprostřed stroje místo obvyklého umístění za sloupem umožnila konstruktérům vytvořit nový a kompaktní design s vysokou manévrovatelností. Vozík klade důraz na ergonometrii, má pevnou plošinu, která zajišťuje obsluze oporu i pohodlí, a řízení pomocí elektrické oje SmartPilot umožňuje přesné a snadné ovládání jednou rukou.

Zájem přitahovala rovněž nová řada vysokozdvižných elektrických vozíků Jungheinrich s protizávažím. Řada EFG 6 obsahuje 14 různých modelů se čtyřmi nosnostmi od šesti do devíti tun ve dvou verzích podle středu břemene, který dosahuje 600 a 900 milimetrů od čela vidlí. Vozíky zvládnou převážet až devítitunový náklad. Ve verzi s delším rozvorem vozík absorbuje nerovnosti a umožňuje pohodlnou jízdu. Kompaktní verze jsou kratší a mají lepší manévrovatelnost. Vozík může být vybaven jak olověnými, tak lithium-iontovým akumulátory.

Novinky i inovace

Na stánku Linde Material Handling zaujaly například dva nové paletové vozíky Linde T25 a T30 či dvojitý nakladač D10 AP s vylepšeným asistenčním systémem, který nastavuje rychlost vozíku podle hmotnosti nákladu a výše zdvihu. Paletové vozíky jsou určeny pro krátké až středně dlouhé přepravní vzdálenosti a uvezou náklad o hmotnosti 2,5 tuny (T25) nebo 3,0 tuny (T30). Mohou být v provedení s chodicí obsluhou nebo se sklopnou stupačkou pro řidiče.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?