Staropramen vynaloží sto milionů korun na výměnu 950 tisíc kusů přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové.
Staropramen vynaloží sto milionů korun na výměnu 950 tisíc kusů přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové.
autor: Pivovary Staropramen

Staropramen byl založen v roce 1869 na pražském Smíchově, který byl tehdy zemědělskou obcí s počínajícím průmyslem a nacházel se za hranicemi – tedy za hradbami – hlavního města. Pivovar se během své existence stal jedním z největších pivovarů v Čechách, dnes je součástí nadnárodního pivovarnického konsorcia Molson Coors a významným exportérem piva do zahraničí.

Podnik výrazně investuje do svého rozvoje a slovy svého vedení se připravuje „na příštích 150 let“. Aby se vize manažerů o dalším půldruhém století vaření piva na Smíchově naplnila, pivovar klade důraz na zavádění moderních technologií. Investoval například přes 15 milionů korun do mikrofiltrace, která umožňuje distribuovat pivo do restaurací v nepasterované podobě.

Pivovar vedle značných investic do výčepních technologií a péče v hospodách dává peníze také do logistiky. Letos například vynaloží 40 milionů korun na nákup KEG sudů a dalších sto milionů korun na výměnu přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové. „I přes rostoucí oblibu jednocestných obalů zůstává vratná lahev nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů,“ říká vrchní sládek Zdeněk Lux. „My tento trend jednoznačně podporujeme, a proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. S jejich obměnou jsme započali v loňském roce, letos ji máme v plánu dokončit.“ Výměna se týká 950 tisíc kusů přepravek.

Budovy Staropramenu se dnes následkem postupného rozrůstání města nacházejí hned vedle významného pražského dopravního a obchodního centra Anděl. Při nákupu nových technologií proto pivovarníci zohledňují i jejich hlučnost či prašnost. Tyto parametry byly zohledněny i při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje přes 57 milionů korun.

K letošnímu jubileu chystá Staropramen řadu akcí, které by měly 150 let existence vaření piva na Smíchově připomenout. V dubnu pivovar spustí reklamní kampaň, v níž budou účinkovat zaměstnanci pivovaru. Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru, výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů.

Autoři: pat