Cílem soutěže je propojovat talentované start‑upy a upozorňovat na přidanou hodnotu mladých firem. Vítězný evropský start‑up získá kromě zmíněné investice také titul evropského šampiona. Ve světovém finále v Silicon Valley se pak soutěží o další milion dolarů.

Startup DoDo Startup působí v náročném segmentu doručování na poslední míli. Firma má svůj vlastní logistický systém Gaia pro koordinaci zakázek, kurýrů a aut, který umožňuje efektivně plánovat a zajistit, aby nepřišel nazmar ani jediný projetý kilometr, hodina lidské práce nebo místo v zavazadlovém prostoru.

DoDo je asistenční a kurýrní služba, která je na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru zajišťuje okamžité doručení jakékoli zásilky – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B funguje jako řešení poslední míle. V současné době působí DoDo v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 400 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá přes 150 automobilů.

„Městská logistika je jednou ze základních výzev moderní ekonomiky. Nejen kvůli boomu e-shopů roste objem zboží přepravovaného po městě a vedle toho také požadavky na rychlost a kvalitu doručení. Například podle studie McKinsey&Company má trh se same-day delivery vyrůst do roku 2025 až dvacetkrát. Naším cílem je, abychom na to byli dokonale připraveni. Je tedy naprosto klíčové mít technologickou platformu, která dokáže doručení maximálně zefektivnit a propojit logistiku s ostatními technologickými segmenty – od e-shopů přes IoT až třeba po prvky smart city,“ říká Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Související