Podle rejdaře se jedná o první přestavbu kontejnerové lodi této velikosti na světě. Pilotní projekt má připravit cestu pro podobné úpravy dalších velkých plavidel. Sajir již míří do loděnice v Šanghaji, kde provedou náročné úpravy motoru i palivového systému. Loď bude poté moci využívat především zkapalněný zemní plyn a pro případ potřeby i záložní nízkosirné palivo.

Lodní motor by po přestavbě měl produkovat o 15 až 30 procent méně emisí oxidu uhličitého a snížit obsah oxidu siřičitého a pevných částic ve výfukových plynech o více než 90 procent.

„Přestavbou Sajiru se staneme první lodní společností na světě, která zmodernizuje kontejnerovou loď této velikosti na pohon zkapalněným plynem,“ uvedl Richard von Berlepsch, výkonný ředitel správy flotil Hapag-Lloyd. „V tomto unikátním pilotním projektu chceme získat nové poznatky a připravit si cestu k přestavbě dalších velkých lodí na LNG.“

Sajir je jedním ze 17 plavidel ve flotile Hapag-Lloyd, které byly již od začátku navrženy pro budoucí přestavbu na LNG. Pokud bude projekt úspěšný a provoz na LNG se osvědčí, může podobná přestavba očekávat i další plavidla.

Související