Ilustrační foto
Ilustrační foto
autor: Cross Zlín

Členové výboru nepodpořili společná a jednotná pravidla pro vysílání ani navržené změny sociálních předpisů a ze tří částí tzv. Balíčku mobility schválili jen jednu, a to tu nejméně důležitou pro české dopravce, uvedlo sdružení v tiskové zprávě.

Shodli se prý pouze na změně pravidel kabotáže a například na povinném návratu vozidel domů každé čtyři týdny. Znamená to, že bude velmi těžké najít ještě nějaký kompromis pro zasedání pléna parlamentu 17. ledna, uvedl mluvčí ČESMAD Martin Felix s tím, že je vysoce pravděpodobné, že se současný parlament s Balíčkem mobility nevypořádá, čímž by přišel vniveč pozitivní výsledek z prosincové Rady ministrů.

„Měli jsme po dvou letech tvrdé práce a velmi dobrém výsledku z Rady, kde české pozice hájili ministr Ťok a velvyslanec Zajíček, naději, že výbor pro dopravu zaujme konstruktivní přístup, který zabrání uplatňování 27 národních aplikací směrnice o vysílání pracovníků na unijní dopravce a jejich řidiče. Pokud se to nepodaří ani na plénu parlamentu v půlce ledna, budou naši dopravci i nadále vystaveni ochranářským opatřením na Západě. Dnešní výsledek výboru TRAN je velkým zklamáním,“ zhodnotil situaci generální tajemník sdružení.

Autoři: