K hlavním tématům letošního veletrhu InnoTrans patřily digitalizace nových mobilních služeb, inovační cesty 4.0 a v neposlední řadě i budoucí evropský systém řízení železniční dopravy ERTMS (European Rail Traffic Management System). Velký zájem vzbudil také summit vrcholových představitelů RAILtropolis, který se konal pod heslem Budoucnost měst se nazývá železnice. Odborníci v rámci debaty na veletrhu konstatovali, že potřebujeme jednotný evropský systém pro digitální železnici, jinak nebudou splněny velké výzvy, s nimiž se železnice potýkají.

Aktuálním tématem byla nabídka softwaru pro sledování dodavatelského řetězce v logistice železniční nákladní dopravy. Kvůli většímu počtu zúčastněných stran na přepravním procesu a rozptýleným zdrojům dat trpí železniční doprava nedostatečnou visibilitou. To příliš často ovlivňuje její účinnost a kvalitu. Nově vyvinuté programy pro sledování a optimalizaci však již zajišťují vysokou transparentnost procesů a strategickou obchodní analýzu. Údaje o sledování jsou přeměněny na informace, které lze využít pro optimalizaci řízení vozidlového parku a provozu.

Kolejová vozidla pro třetí tisíciletí

Společnost Vossloh Locomotives na veletrhu představila novou lokomotivu DM 20 pro flexibilní a ekonomickou nákladní dopravu v traťové i posunovací službě s duálním napájením. Při jízdě na elektrizovaných tratích je poháněna elektrickým proudem z trakčního vedení a na neelektrizovaných tratích a staničních kolejích je využit dieselový pohon. Lokomotiva disponuje výkonem na obvodu hnacích kol v dieselovém režimu 2100 kW a v elektrickém režimu 2500 kW.

Čínská společnost CRRC vystavovala hybridní lokomotivu s kombinovaným dieselovým a elektrickým pohonem s asynchronními motory určenou pro posun. Konstrukce splňuje požadavky TSI (technické specifikace interoperability) a EBA (Spolkový drážní úřad v SRN). Vystavená lokomotiva bude zajišťovat službu v berlínském metru. Rovněž Vossloh Locomotives představil hybridní lokomotivu s výkonem dieselového motoru 1800 kW a bateriovým paketem s výkonem 150 kWh. Lokomotiva produkuje až poloviční emise.

Společnost Greenbrier Europe představila třínápravový nákladní podvozek se sníženou hmotností, radiálním nastavením náprav a snadnou údržbou. Je určen pro těžkou nákladní dopravu s hmotností na nápravu až 25 tun.

1 mil.

Ve francouzském systému Modalohr je ročně přepraven jeden milion návěsů, úspora CO2 dosahuje jednoho milionu tun.

1000

CZ Loko v Berlíně křtila tisící vyrobenou lokomotivu. EffiShunter 1000 je určena pro posunovací a traťovou službu a dosahuje maximální rychlosti 100 km/h.

Společnost Trimble Beena Vision Solutions z Atlanty v USA představila automatizované aktivní sledování klíčových komponent vlaku. Společnost je předním výrobcem automatických a obrazových detektorů pro údržbu vozidlového parku. Bezkontaktní měřicí technika umožňuje vysoce detailní vyhodnocování stavu komponent na vozidlech od kontroly stavu povrchu kol až po kontrolu celého vlaku, a to i během jízdy s vysokou rychlostí.

Upozornění a protokoly o zjištěných závadách v reálném čase významně snižují náklady na údržbu, zvyšují spolehlivost vozidlového parku a zvyšují výnosy.

United Wagon Company z Moskvy předvedla šestinápravový článkový vůz pro přepravu kontejnerů s ložnou délkou 80 stop, který byl vyroben podle evropských norem (TSI) a určen pro rozchod 1435 milimetrů. Ložná hmotnost vozu je až 107,5 tuny, je určen pro bezpečnou přepravu různých kontejnerů ISO, cisternových kontejnerů a výměnných nástaveb o celkové hmotnosti do 36 tun.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.