České e-shopy si věří a příliš se neobávají konkurence ze strany velkých globálních internetových obchodů, jako je Amazon nebo Alibaba. Píšeme o tom v článku o příchodu čínských internetových obrů, kde představujeme pohledy některých hlavních hráčů na trhu internetové komerce u nás. Je to vědomí vlastní síly dané znalostí českého trhu a jeho specifik, nebo hluboké podcenění toho, co mohou celosvětové firmy nabídnout − tedy téměř nekonečný sortiment a zejména nízké ceny?
Nabízí se srovnání s jinými oblastmi podnikání. V devadesátých letech se do České republiky nahrnuly nadnárodní maloobchodní řetězce a bez větších problémů převzaly prakticky všechny lukrativní části trhu v zemi. Neměl se jim v podstatě kdo bránit, protože postsocialistické maloobchodní firmy v nové době prostě "neuměly" a tržnímu prostředí se teprve učily.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111