České e-shopy si věří a příliš se neobávají konkurence ze strany velkých globálních internetových obchodů, jako je Amazon nebo Alibaba. Píšeme o tom v článku o příchodu čínských internetových obrů, kde představujeme pohledy některých hlavních hráčů na trhu internetové komerce u nás. Je to vědomí vlastní síly dané znalostí českého trhu a jeho specifik, nebo hluboké podcenění toho, co mohou celosvětové firmy nabídnout − tedy téměř nekonečný sortiment a zejména nízké ceny?

Nabízí se srovnání s jinými oblastmi podnikání. V devadesátých letech se do České republiky nahrnuly nadnárodní maloobchodní řetězce a bez větších problémů převzaly prakticky všechny lukrativní části trhu v zemi. Neměl se jim v podstatě kdo bránit, protože postsocialistické maloobchodní firmy v nové době prostě "neuměly" a tržnímu prostředí se teprve učily.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.