Projekt s investicí 940 milionů dolarů nazvaný AutoHaul by měl podle společnosti Rio Tinto otevřít nové možnosti k posílení produktivity a flexibility přeprav vytěžené rudy na dlouhé vzdálenosti v Západní Austrálii. Počáteční fáze, kterou první jízda autonomního vlaku zahájila, klade důraz na důkladné otestování všech prvků projektu, zejména s ohledem na bezpečnost.

Lokomotivy řídí software AutoHaul a jsou vybaveny palubními kamerami, které umožňují neustále monitorovat situaci z operačního střediska. Kamerovým systémem jsou na trase vybaveny rovněž všechny veřejné železniční přejezdy, které prošly také rekonstrukcí a nyní odpovídají nejvyšším bezpečnostním standardům.

Rio Tinto v Západní Austrálii provozuje asi 200 lokomotiv na tratích s délkou přesahující 1700 kilometrech, které dopravují rudu z 16 dolů do čtyř přístavních terminálů.

Související