Aliance vznikají v mnoha odvětvích průmyslu i služeb jako spojení několika firem za účelem dosahování společných cílů. Formují se z různého počtu společností různých velikostí a jejich dosah může být lokální, regionální i globální. Vždy však využívají synergických efektů, které vyrůstají ze spojení dosud nezávislých hráčů. Význam aliancí v logistice roste, tak jak se zvyšuje komplexnost a vzájemná provázanost jednotlivých účastníků logistického řetězce. Evropské přepravní firmy hledají možnosti k využívání vzájemného propojení a pro spolupráci, aby mohly vytvářet nové synergie v dopravě a logistice zejména při přepravě zásilek na velké vzdálenosti. Velkou roli při rozvoji aliancí hraje zavádění digitalizace, která umožňuje snadnější propojování přepravních systémů různých partnerů i v různých zemích. Digitalizace také umožňuje snáze sdílet zkušenosti a znalosti firem zapojených do alianční spolupráce.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111