Mýto není takový problém, jaký se z něj dělá, prohlásil Dan Ťok, když v prosinci 2014 nastupoval do funkce ministra dopravy. Po třech a půl letech jeho politické kariéry je ale zřejmé, že je to možná ještě větší problém. Stále není jasné, kdo v roli provozovatele mýtného systému nahradí firmu Kapsch, která poplatky na dálnicích vybírá od roku 2007 a podle původní smlouvy měla své služby ukončit v roce 2016. Ťokovo ministerstvo kontrakt předloni prodloužilo až do roku 2019, nyní se ale znovu dostává do časové tísně.

Plány ministerstva zarazil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který včera oznámil, že právě probíhající soutěž na nového správce mýtného systému ruší. A to kvůli podezření, že účastníci soutěže nedostali shodnou zadávací dokumentaci, která byla ministerstvem dopravy distribuována na přepisovatelných flash discích. Tvrdá přestřelka dvou státních institucí znamená, že pod stůl padá nedávný verdikt ministerstva, kterým bylo za vítěze soutěže označeno konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a slovenského provozovatele mýta SkyToll. Za své služby v příštích deseti letech žádalo po státu 10,75 miliardy korun, nejméně ze čtyř uchazečů, mezi nimiž nechyběl ani Kapsch.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se