Vagony vybavené GPS a dalšími technologiemi dovolí přímé a nepřetržité sledování vagonů, což mimo jiné umožní přesnější výpočty příjezdů nákladních vlaků. Senzory zaznamenají úroveň nárazů třeba při posunování a poskytnou také informace o tom, nakolik je který vagon naložen zbožím či o teplotě a vlhkosti uvnitř vozu. Pro provozovatele zásobovacích řetězců to jsou klíčové informace.

Například role tiskařského papíru nesmějí mít příliš vysokou vlhkost, jinak nemohou být ihned použity pro tisk, ale je třeba je po nějakou dobu skladovat v suchém prostředí. Něco takového je pro dodávky do výroby typu just in time nepřijatelné.

„V dnešním světě stále rostoucí digitalizace zákazníci očekávají vysokou úroveň služeb. Chtějí znát v reálném čase polohu jejich nákladu, vědět, kdy přijede a v jakém stavu se nachází. Proto jsme se rozhodli vybavit celou naši flotilu digitálními technologiemi,“ uvedl Roland Bosch, předseda představenstva DB Cargo.

Související