Díky nové službě HomeBox někteří zákazníci Alzy nebudou muset zásilku s objednaným zbožím vyzvedávat osobně nebo čekat na kurýra. Ten jim naopak balíček přiveze až k domu a uloží do speciální schránky, kde bude zboží čekat na svého příjemce.

„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit,“ uvedl šéf logistiky Alza.cz Jan Klička.

Alza spouští doručení bez zákazníkaTruhla „HomeBox“ je pevná schránka s pětimístným číselným zámkem, kterou zákazník umístí kdekoliv na svůj pozemek. Pilotní verze má rozměry 40 × 40 × 60 cm, takže se do ní vejde například i notebook nebo tiskárna.

Otevřít ji přitom bude moci pouze její majitel a kurýr AlzaExpresu, jenž polohu a bezpečnostní kód získá až při doručování objednávky. Zákazník si navíc může kód libovolně měnit a firma do budoucna počítá i s nahrazením číselného zámku za chytrý elektronický. Zboží se bude do truhly doručovat sedm dní v týdnu, přičemž to může být i v den objednávky.

V pilotním provozu bude zapůjčení schránky, její instalace i provoz včetně dopravy zdarma. Tuto možnost dostanou nejprve zákazníci s ročním členstvím v AlzaPremium a bydlištěm Praze a okolí. Postupně pak i další členové programu v dosahu AlzaExpresu v Bratislavě a Ostravě.

Po ukončení a vyhodnocení pilotního projektu chce Alza novinku nabídnout i ostatním zákazníkům za poplatek, který bude v řádu desítek až stovek korun měsíčně. Pro takové rozšíření služby teď ale firma hledá mezi externími dopravci vhodného strategického partnera.

Související