Po loňské akvizici kurýrního start-upu DoDo rozšiřuje Inveo své portfolio o technologickou společnost RiverBit. Ta se zaměřuje na předpověď poptávky, díky čemuž se zvyšuje dostupnost zboží, snižují se odpisy skladových zásob, a umožňuje také přesnější a efektivnější plánování i cenovou politiku. Předpověď zohledňuje sezonní trendy, počasí, geografii, roční období i probíhající marketingové akce a na základě práce s big data a údaji ze skladových systémů pak přináší analýzu výhledu poptávky.

„Našimi zákazníky jsou především větší retailoví obchodníci, kterým dodáváme technologii a know-how v rámci optimalizace dodavatelského řetězce. V momentě, kdy jim nasadíme automatizované technologie, zvyšujeme dostupnost zboží – tím pádem zisk. Zároveň eliminujeme nadbytečné skladové zásoby, což vede k další finanční optimalizaci,“ uvádí Alexander Čopák, jednatel RiverBit, a dále dodává: „Spolupráce s Inveo nám dává prostor pro další posílení naší pozice a expanzi na zahraniční trhy.“

Řešení vychází z napojení na stávající systémy retailových zákazníků, kterým se pak uzpůsobí na míru. Na základě předpovědi poptávky je systém schopen definovat optimální změny v jednotlivých článcích řetězce, kterými jsou například prodejny, distribuce nebo výroba. Řešení automaticky navrhuje kdy, co a kolik zboží koupit, za jakou cenu prodávat, v jakém počtu skladovat a jak optimálně distribuovat.

„Díky plánování poptávky dokážeme ovlivňovat celou řadu proměnných. Ať už se jedná o využití lidských zdrojů, optimalizaci cash-flow nebo třeba cenotvorbu a práci s marží. To vše se díky správnému nastavení může pozitivně promítnout do obchodních výsledků,“ dodává Michal Menšík, CEO e commerce akcelerátoru Inveo.

RiverBit byl založen v roce 2012 a působí v České republice, Slovensku a Polsku. Mezi jeho zákazníky patří distribuční firmy i společnosti z oblasti retailu jako Dr. Max, PetCenter, Pro-Doma nebo ViaPharma.

Související