Obchodníci zavádějí další prodejní a distribuční kanály a komplikovanost jejich dodavatelských řetězců stoupá. Ostatně sílící prolínání internetových obchodů s klasickými kamennými prodejnami má být podle předpovědi Asociace pro elektronickou komerci letošním trendem. Příkladem může být síť drogerií Teta, která během pár týdnů otevře e-shop, jak oznámil David Vejtruba, ředitel marketingu Solvent ČR na konferenci Retail Summit. Multichannel podle něj už není otázkou "jestli", ale "kdy". Koncern Solvent ČR, který zastřešuje mimo jiné síť drogerií Teta a Top drogerii, provozuje i velkoobchod a zásobuje zbožím celkově 5500 prodejen.

Česko je zemí s nevyšším počtem e-shopů na obyvatele v celé Evropě. Na tento prodejní kanál se zaměřují čím dál více i řetězce. Podle studie společnosti Acomware svůj on-line obchod v Česku provozují tři čtvrtiny obchodních řetězců (95 ze 129 zahrnutých do průzkumu). "Meziročně otevřely e-shopy spíše jednotky obchodních řetězců. Je to logické, v řadě segmentů už má e-shop většina firem. Přesto přibyly značky jako Kika, Lidl nebo Humanic," říká šéf konzultační společnosti Acomware Jan Penkala. Nejhorší situace podle něj přetrvává v oblasti drogerie a potravin.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?