Ilustrační foto
Ilustrační foto
autor: HN - René Volfík

Společnost Dm drogerie markt je prvním ze tří největších drogistických řetězců v Česku, který spustil online prodej. Za jednotné poštovné 49 korun si mohou zákazníci nechat zaslat svůj nákup na jakoukoliv adresu v České republice a v budoucnu také na prodejnu Dm.

Standardní doba dodání jsou dva až tři pracovní dny. Pokud zákazník odešle objednávku do 12:00 hodin, zásilka bude doručena už následující pracovní den. Zboží objednané online lze také vyměnit přímo na prodejně.

Logistiku e-shopu zajišťuje společnost Geis ze svého depa v Pohořelicích jižně od Brna, kam se zboží vozí z centrálního skladu Dm drogerie v Jihlavě. Odhady zásoby v Pohořelicích zatím vznikají podle zkušeností z ostatních zemí, kde drogerie online prodej nabízí, s náběhem nového provozu se bude celý systém postupně ladit, uvedl mluvčí drogerie Jiří Peroutka. Podobně bude fungovat i e-shop pro Slovensko, jehož spuštění Dm drogerie aktuálně připravuje. 

Česká republika je po Rakousku, Německu a Maďarsku čtvrtou zemí, kde Dm drogerie svůj e-shop spustila. V tuzemsku nabídne na webu kolem 11 000 výrobků, které jsou k dispozici na prodejnách, některé další produkty budou k dostání pouze online.

„Online shop vnímáme jako doplnění dosavadního způsobu prodeje. Naši zákazníci si přáli, aby si mohli své oblíbené produkty koupit kdykoliv. I když se bude nadále většina nákupů uskutečňovat v našich kamenných prodejnách, chceme, aby naše nabídka a servis byly přístupné také online,“ uvedl předsedající jednatel Dm Česká republika Gerhard Fischer.

Dm drogerie markt otevřela v České republice první prodejnu v roce 1993. Nyní tu má 224 obchodů, které zásobuje ze svého logistického centra v Jihlavě.

Nejméně potraviny a drogerie

Česko je zemí s velice rozvinutým trhem e-commerce a na tento prodejní kanál se zaměřují čím dál více i řetězce. Podle studie společnosti Acomware svůj online obchod v Česku provozují tři čtvrtiny obchodních řetězců. „Meziročně otevřely e-shopy spíše jednotky obchodních řetězců. Je to logické, v řadě segmentů už má e-shop většina firem. Přesto přibyly značky jako Kika, Lidl nebo Humanic,” uvedl šéf konzultační společnosti Acomware Jan Penkala. Nejslabším segmentem online trhu je podle něj prodej potravin a právě drogerie.

To se ale postupně mění. Vedle Dm chce e-shop za pár týdnů spustit i konkurenční drogerie Teta a nejdřív v příštím roce také Rossmann. Ten nabídne na internetu celý sortiment. Společnost neočekává, že by tržby e-shopu ve střednědobém horizontu generovaly více než pět procent ročního obratu.

„Neočekáváme, že se zájem zákazníků změní okamžitě, ale do budoucna se internetový prodej jistě stane nedílnou součástí našeho působení na českém trhu a každý zákazník se bude moct rozhodnout dle svých preferencí a momentálních potřeb," řekla ČTK mluvčí prodejen Rossmann Olga Stanley.

Podle Davida Vejtruby, marketingového ředitele společnosti Solvent ČR, která provozuje obchody Teta drogerie, během sedmi let stoupne podíl prodeje drogistického zboží přes internet v Česku na 30 procent z dnešních 14 procent. Naopak prodej v kamenných prodejnách u tohoto sortimentu klesne ze 78 na 63 procent, jak uvedl na konferenci Retail Summit.

Prodeje drogerie na internetu rostou v Česku skokovým tempem. „Jedná se o trend, na který musí reagovat i kamenní prodejci, stejně jako se to děje v ostatních segmentech. Hranice mezi off-linem a on-linem se tak stírají víc a víc, a to hlavně ve prospěch samotného zákazníka," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. 

 

 

Autoři: Radek Novotný, ČTK