V minulém roce oslavil pět let fungování takzvaný Mattoni Express, který za tu dobu odvezl z Kyselky do Mostkovic u Prostějova okolo 250 milionů litrů nápojů. Nově chce společnost Karlovarské minerální vody využít vlečku i pro přepravy zboží do Prahy a Středočeského kraje.

Nový přepravní projekt chce společnost spustit již v únoru. Z Kyselky poputují nápoje do skladu u Středokluk, odkud se bude po silnici distribuovat do Prahy a jejího okolí. Společnost si od využití železnice slibuje nižší emisní stopu její přepravy a možná i snížení nákladů. „Chceme si ověřit, jak reálné je v našich podmínkách použití železniční přepravy na relativně krátkou vzdálenost,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Roman Dittrich, supply chain director společnosti KMV.

Po pěti letech provozu na trase Kyselka - Mostkovice prý díky železniční přepravě nemuselo vyjet na 10 tisíc kamionů. Z Kyselky mimo hlavní sezónu vyjíždí jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají až tři vlaky týdně. Do Prahy by pak podle firmy měly jezdit dva vlaky týdně s 10 vagony. Dopravce ale zatím jistý není. Ve hře jsou firmy Rail system a ČD Cargo, které se podílejí na provozu prvního novodobého železničního projektu společnosti KMV.

Související