Na evropské straně letecké přepravy komplikují stávky handligových agentů ve Frankfurtu.
Na evropské straně letecké přepravy komplikují stávky handligových agentů ve Frankfurtu.
autor: DB Schenker

Přeprava leteckého carga v letošním roce opět roste a dosažená čísla podle sdružení dopravců IATA dosahují nejvyšší úrovně za posledních sedm let. V letošním roce došlo zatím k mezinárodnímu nárůstu o 10, 4 procenta, a to se na těchto číslech ještě nepodepsala nejsilnější část roku. Situaci výrazně ovlivňuje trvalý růst v oblasti e-commerce.

Díky rekordním objemům leteckých přeprav čelí největší čínská letiště v Hongkongu, Šanghaji a v Pekingu přetlaku zboží. Projevuje se tak nedostatek přepravní kapacity komerčních dopravců, dochází ke zpožďování zásilek a doba přepravy pro koncové zákazníky se prodlužuje. Další volné kapacity jako charterové spoje ale v současné době k dispozici nejsou.

Situace na evropské straně se ale od té čínské příliš neliší. „Hlavní evropská letiště, jako jsou například Frankfurt nad Mohanem, Amsterdam či Londýn, čelí kritickým kapacitním problémům také, a to má za následek další zpoždění v přepravním řetězci,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker.

Celé situaci také neprospívá stávka handlingových agentů v německém Frankfurtu, kde se stávkovalo za poslední měsíc již několikrát. „Z Asie do Evropy využíváme vlastní full charterová letadla, která jsou nám plně k dispozici. Kvůli stávce handlingových agentů ve Frankfurtu nyní létají i do jiných evropských destinací, jako například do Bruselu nebo Lucemburku, abychom eliminovali následky stávky,“ popisuje řešení Tomáš Holomoucký. Podle něj se s těmito problémy budou logistické firmy potýkat i nadále, protože se současná situace přehoupne i do začátku roku 2018.

Autoři: Vojtěch Kolář