Česká pobočka logistické společnosti Dachser představila tradičně před Vánoci odhad výsledků za letošní rok. Obrat podle předpokladů vzroste meziročně o devět procent na 2,6 miliardy korun. Mírně se ale sníží celkový počet přepravených zásilek, kterých bude zhruba 1, 04 milionu.

Hlavním byznysem Dachseru je totiž sběrná služba a paletová přeprava. Firma se proto rozhodla přenechat balíkové zásilky specialistům na tento typ přeprav. Naopak ale vzrostlo množství paletových zásilek a také segment kontraktní logistiky, na který se chce Dachser nyní více zaměřit.

„V letošním roce jsme se věnovali zejména kontraktní logistice, ale také ještě lepší integraci pozemních přeprav s dalšími druhy přepravy. Tomu odpovídají i nově zavedené linky pozemních přeprav s napojením na mezinárodní letecké a námořní trasy,“ uvedl Petr Kozel, generální ředitel Dachser Czech Republic.

Firma má v současnosti čtyři pobočky specializované na smluvní logistické služby – dvě v Břeclavi, z nichž jedna slouží zejména pro výrobce výtahů a eskalátorů Otis. Další centrum pak má ve Frenštátu pod Radhoštěm, kde provozuje výstupní sklad a sklad obalů pro závod firmy Elektromotory Frenštát, který patří pod společnost Siemens.

Letošní novinkou je logistické centrum v Letohradu pro další firmu ze skupiny Siemens, OEZ. Tady Dachser zavádí například RFID bránu pro automatickou identifikaci při evidenci vyskladňovaného materiálu. Firma tu plánovala také využití rozšířené reality při vychystávání, kterou už nasadila ve dvou skladech v Německu. Zatím tu ale pro tuto technologii nejsou vhodné procesy.

Naopak se v Letohradu uplatní virtuální realita při simulování procesů ve skladu a vizualizaci jejich možností. Dachser tuto technologii představil na letošním veletrhu Transport Logistic v Mnichově. Logistická firma díky virtuální realitě může svému zákazníkovi ukázat, jak bude vypadat sklad s jeho zbožím nebo také naučit nové zaměstnance pracovat v konkrétním provozu.

„Tento nástroj nám umožňuje simulovat procesy. V plánovací fázi, když už máme zákazníka, jsme schopní naimportovat do softwaru data, a pak vidíme, jestli procesy fungují nebo ne, jestli tam nejsou například nějaká úzká místa,“ uvedl Thomas Klare, konzultant Dachseru pro kontraktní logistiku.