Na nákladech za dopravu lidé ušetřili téměř 34 milionů korun. Oproti loňsku se akce prodloužila na tři dny. „Akci jsme prodlužovali na základě zpětné vazby od e-shopů a naším cílem bylo zákazníkům poskytnout více času na rozmyšlení nákupu. Čísla potvrzují, že to byl krok správným směrem,“ uvedl Jan Kriegel z Heureka.cz.

Podle údajů platební brány PayU se v průměru zvedly tržby e-shopů zhruba o polovinu ve srovnání se stejným obdobím v minulém týdnu. Některé menší zaznamenaly ale nárůsty až o 300 procent. „Největší nárůst zaznamenaly menší e-shopy, které standardně mívají za dopravu poplatek vyšší, nebo vůbec nemají dopravu zdarma od určité výše objednávky,“ uvedla Barbora Tyllová z PayU.

E-shopy letos čekají rekordní vánoční tržby, podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostou téměř o pětinu na 38 miliard korun. Na Dny dopravy zdarma navážou příští týden nákupní akce importované z USA a Velké Británie. Black Friday letos připadá na 24. listopad, Cyber Monday na 27. listopad. Vrchol prodejů přes internet se čeká v polovině prosince.

Související