Tři hlavní řetězce, které se na českém trhu zaměřují na prodej drogerie a kosmetiky, připravují spuštění internetového obchodu. dm jej zprovozní už v první polovině příštího roku.
Tři hlavní řetězce, které se na českém trhu zaměřují na prodej drogerie a kosmetiky, připravují spuštění internetového obchodu. dm jej zprovozní už v první polovině příštího roku.
autor: HN - René Volfík

Zatímco letos lze za hlavní událost českého trhu on-line prodeje označit nástup e-shopů s potravinami, příští rok by jí mohl být vstup řetězců s drogistickým zbožím. dm chce svůj e-shop otevřít na začátku příštího roku, Teta drogerie a Rossmann potvrdily, že se k tomuto kroku chystají, nechtějí ale uvést přesnější termín.

"Naše společnost chystá spuštění e-shopu. Termín zatím není znám. Logistika e-shopu bude řešena přes náš sklad," uvedla Veronika Gottwaldová ze společnosti p.k. Solvent, která provozuje síť více než pěti stovek prodejen Teta drogerie a tři distribuční centra v Česku a na Slovensku, přičemž hlavní je v Šestajovicích u Prahy.

Firma už začíná připravovat e-shop po logistické stránce, například si nechala vytvořit systém pro vychystávání zboží pomocí čteček čárových kódů, jak uvedl Michal Menšík, šéf společnosti Inveo, která poskytuje služby internetovým obchodům.

Spuštění internetového prodejního kanálu potvrdila i mluvčí řetězce Rossmann Olga Stanley s tím, že by k tomu mohlo dojít příští nebo přespříští rok, nechtěla však být konkrétnější.

S pomocí externistů

dm drogerie otevře e-shop v první polovině příštího roku. "V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi a v roce 2018 bychom chtěli internetový obchod v ČR spustit. Pokud vše poběží, jak má, mělo by to být začátkem příštího roku," uvedl jednatel společnosti v Česku Gerhard Fischer.

dm bude logistiku e-shopu řídit pomocí externí firmy. "Jsme nuceni k outsourcingu těchto služeb, protože to naše logistika nepojme. Máme tak velký nárůst množství produktů, že v tomto ohledu na on-line zásobování potřebujeme partnera. Ještě jsme ale nepodepsali smlouvu, takže nemohu prozradit jméno," řekl Gerhard Fischer. A doplnil, že v první fázi bude distribuce probíhat z jednoho logistického centra a následně bude firma reagovat podle vývoje on-line prodejů.

Zatím tak není jasné, odkud bude firma e-shop provozovat. V Německu a Rakousku už dm drogerie on-line prodej nabízí. Distribuční centrum, které to zajišťuje, se letos přestěhovalo z hesenského Alzenau do Boru u Tachova. Z něj se ale zásilky určené pro český trh rozvážet nebudou.

"Logistické centrum v Boru u Tachova již zaváží zboží pro německé pobočky, pro český trh bude společnost dm využívat vlastní logistické centrum s podporou externího partnera," uvedl mluvčí řetězce Jiří Peroutka.

dm drogerii se na českém trhu daří. V uplynulém finančním roce zvýšila obrat o 8,6 procenta na 8,5 miliardy korun a prodala 146,7 milionu kusů výrobků, což je meziročně o 13,7 procenta víc.

Drogistický řetězec nyní v Česku prodává téměř 13 000 výrobků. Třetinu z nich tvoří privátní značky. Právě ty a rostoucí segmenty biopotravin a přírodní kosmetiky mají řetězci zaručit pevnou základnu pro rozjezd e-shopu. Jinak ale bude prodávat on-line kompletní sortiment.

dm drogerie patří podle výzkumu společnosti GfK k řetězcům, kde zákazníci nakupují kosmetické zboží nejčastěji. Na druhém místě je Teta drogerie a na třetím Rossmann. Silnou pozici v prodeji kosmetiky mají také přímí prodejci Avon a Oriflame a maloobchodní řetězce jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Na oblibě získává i e-shop s kosmetikou Notino.cz, drogistické zboží pak nabízejí také on-line supermarkety Rohlík.cz nebo Košík.cz, přičemž zboží každodenní spotřeby bylo v poslední době nejrychleji rostoucím segmentem české e-commerce.

Autoři: Radek Novotný