Řetězec KFC přistoupil po loňském nepříliš vydařeném startu své rozvozové služby k její stabilizaci a následnému rozšíření. Od začátku roku testoval v Plzni doručování ve spolupráci se start-upem DoDo, který zajišťuje služby na pomezí concierge a kurýrního rozvozu. Po odladění systému následovalo spuštění v Praze a nyní i v Brně.

Podle firmy se čas doručení objednávky včetně přípravy jídla pohybuje většinou do 30 minut. Start-up DoDo, který patří společnosti Inveo, jež se zaměřuje na softwarové a marketingové služby pro e-shopy, připravil informační systém, ve kterém mohou zaměstnanci sledovat statistiky doručování v reálném čase, a celý proces tak lépe koordinovat.

"Celý proces se nám daří zvládnout i díky skvělé a rychlé práci zaměstnanců KFC, kteří mají stanovený limit 10 minut na celou přípravu jídla. Zbytek času pak zůstává na přepravu objednávek. Fungujeme na základě zón. Praha je například rozdělená do dvanácti, Plzeň zase do tří. Každá oblast má svou restauraci a své kurýry, kteří ji obsluhují," upřesnil šéf DoDo Michal Menšík.

Největší poptávka po dovozu jídla je kolem oběda mezi desátou a třináctou hodinou. Druhá špička je pak od 16 hodin do večera. Kapacity pro rozvoz rozděluje kurýrní software dynamicky podle aktuálních potřeb.

Start-up DoDo má aktuálně přes 50 rozvozových aut a zhruba 150 kurýrů, kteří se pohybují i pěšky nebo pomocí hromadné dopravy. Jejich pohyb kompletně řídí mobilní aplikace napojená na systém provozoven jednotlivých KFC restaurací.

Společnost Inveo koupila firmu DoDo, která se původně zaměřovala zejména na asistenční a kurýrní služby soukromým osobám, od investiční skupiny KKCG na začátku letošního roku. Start-up se ale začal postupně orientovat více na firemní segment, zejména na specifické rozvozy zboží z e-shopů. Nyní spolupracuje například s Mall.cz nebo Datartem.

KFC do budoucna plánuje rozšiřovat a provozovat rozvoz i vlastními prostředky, nejen pomocí externích partnerů, jako je DoDo.

Nepovedený start

Řetězec začal s rozvozem jídla před prázdninami, start se mu ale příliš nepovedl. Nejdříve službu avizoval jako rozvoz zdarma, jídlo však ve skutečnosti stálo více než v kamenné restauraci, protože cena zahrnovala i dopravné. Někteří zákazníci si kvůli tomu stěžovali i České obchodní inspekci, která ale pochybení nezjistila. Poté co se i na mediálních sítích rozjela vlna kritiky, začalo KFC cenu za dopravu účtovat zvlášť. Nyní stojí rozvoz 69 korun.

Doručování jídla plánuje v Česku i další velký fastfoodový řetězec McDonald's. Mělo by začít příští rok a firma by jej chtěla zajistit ve spolupráci s aplikací UberEats, která je globálním partnerem řetězce rychlého občerstvení na rozvoz jídla.

Související