Největší světový obchodní řetězec Wallmart dokončil v několika prodejnách v Arkansasu, Pennsylvanii a Kalifornii testování nové robotické technologie a rozšiřuje ji do dalších 50 obchodů ve Spojených státech.

Zhruba 60 centimetrů vysoký robot se sloupem, na kterém jsou kamery, projíždí uličky obchodů a zjišťuje, které zboží chybí nebo dochází a je potřeba doplnit. Stroj také umí zjistit, jestli má zboží čárové kódy, případně jestli kódy obsahují správné údaje. Informace pak přes software předává obsluze obchodu, která zboží doplní nebo napraví zjištěné chyby.

Vyprodané zboží a jeho včasné doplnění je velkým problémem tradičních maloobchodních prodejců, který jim způsobuje značné ztráty.

Když se mají kontrolovat regály, protože je potřeba zjistit, jestli chybí nějaké zboží, lidé nedělají tuto práci příliš dobře, ani ji nedělají rádi, uvedl pro agenturu Reuters Jeremy King, šéf pro zavádění technologií ve společnosti Walmart U.S. and e-commerce. Podle firmy nemají roboti nahradit lidskou pracovní sílu, ale mají zrychlit a zjednodušit její práci.

Roboti jsou o polovinu produktivnější než lidé, umí skenovat zboží mnohem přesněji a třikrát rychleji, uvedl King. Zatímco zaměstnanci obchodu mají čas zkontrolovat zboží v regálech jen dvakrát týdně, roboti to můžou dělat mnohem častěji. Tím se zvýší dostupnost výrobků i jejich prodeje.