Stavba železničního překladiště tvořeného čtyřmi halami a kontejnerovým terminálem je plánována ve čtyřech etapách. První část by měla být dokončena v únoru 2021 a v plánu je vybudování 50 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch. Celkově by mělo v areálu ve čtyřech etapách vzniknout 155 tisíc metrů čtverečních skladovacích ploch. Kompletně by měl být areál dokončen v roce 2023.

Město už v roce 2009 pronajalo pozemky v zóně společnosti HB Reavis právě za účelem vybudování takového centra. Smlouva ale umožňovala získat městu pozemky zpátky v případě, že město samo najde nějakého investora. „V tuto chvíli evidujeme zájem významného investora v oblasti logistiky. Dneska zastupitelstvo města rozhodovalo o záměru prodeje pozemků. S investorem je dohoda taková, že přijde za měsíc, kdy se bude rozhodovat o uzavření konkrétních smluv a ten projekt představí,“ uvedl primátor Ostravy Tomáš Macura.

Podle něj půjde o multimodální logistické centrum. Vznikne na rozloze zhruba 54 hektarů. „Celý ten projekt podle nás významným způsobem zvýší hodnotu ostravského letiště,“ uvedl Tomáš Macura, který předpokládá, že budoucnost letiště není ani tak v osobní přepravě, jako spíše v nákladní. „Je tam obrovská synergie mezi firmami, které dneska v zóně už působí, a nově vzniklým logistickým centrem,“ podotkl Macura.

Podle primátora lze předpokládat, že v nové zóně bude zaměstnáno několik set lidí. Město by pozemky mělo prodávat za zhruba 430 korun za metr čtvereční. Získat by tak za ně mohlo okolo 230 milionů korun.

"Pakliže by město tuto částku utržilo, už by se ocitlo v režimu, kdy by vyinkasovalo za pozemky více než investovalo původně do celé té strategické průmyslové zóny. Tam je podmínka poskytovatele dotace, tedy ministerstva průmyslu a obchodu taková, že to, co utržíme navíc, správci dotace vrátíme nebo budeme investovat zpětně do rozvoje zóny samotné, což si myslím, že bude správně, protože je tam ještě co dělat," řekl Macura.

Společnost DB Schenker vydala k projektu tiskové prohlášení, jinak odmítla situaci před dalším vyjednáváním komentovat. V prohlášení firma uvedla, že je jedním z vážných zájemců o investice v průmyslové zóně Mošnov. „Uvítali jsme, že zastupitelé města Ostravy umožní zahájení výstavby unikátního multimodálního logistického areálu, který může být nejen pro naši společnost příležitostí pro rozšíření nabídky kvalitních logistických služeb v Moravskoslezském kraji. Díky přímému napojení na železnici půjde o efektivní a ekologické řešení budoucnosti,“ komentuje rozhodnutí zastupitelstva Tomáš Holomoucký, ředitel logistické společnosti DB Schenker.

(Článek jsme doplnili o čtvrtý a pátý odstavec plus prohlášení firmy DB Schenker v šestém odstavci.)

Související