První vlak z Číny přivezl do Prahy 42 kontejnerů s oblečením, látkami, botami a vánočními dekoracemi. Za 15 dnů projel Čínou, Kazachstánem, Ruskem, Běloruskem, Polskem a dorazil na kontejnerový terminál Metrans v Uhříněvsi. Linka z I-wu má odjezd jednou týdně, a to vždy v sobotu. S ohledem na nadcházející předvánoční sezónu v importních přepravách z Číny se tak jedná o další alternativní spojení mezi Asií a Evropou s kratším časem přepravy.

„Železniční přepravy kontejnerů z a do Číny jsou alternativou k tradiční námořní přepravě, které ale zásadním způsobem zkracují dobu přepravy až na polovinu,“ říká manažer železničních přeprav Ondřej Jašek.

Celokontejnerové zásilky přepravuje společnost DB Schenker v současnosti standardně mezi 14 významnými hospodářskými centry v Číně a Evropě několikrát týdně. Standardním řešením je i přeprava kusových zásilek mezi Čínou a Evropou, a to jak v exportním, tak v importním směru. Společnost DB Schenker zajišťuje přepravu vlastními sběrnými kontejnery s několika odjezdy v obou směrech v průběhu týdne.

Standardní doba přepravy celokontejnerových zásilek od odesílatele v Číně po příjemce v Evropě, tedy v režimu door-door, se pohybuje v rozmezí 20 až 22 dnů, v případě přepravy kusových zásilek je doba přepravy kolem 25 dnů. V exportním směru z Evropy do Číny se doba přepravy celokontejnerových zásilek pohybuje v rozmezí 25 až 27 dnů, u kusových zásilek je doba přepravy přibližně 27 dnů.

Související