Škoda Auto během letní celozávodní dovolené realizovala ve třech svých českých továrnách kolem čtyř stovek nových zlepšováků i větších projektů. Práce v kvasinském závodě souvisely hlavně s náběhem výroby nového modelu Karoq, který následuje loni zahájenou výrobu prvního SUV - Kodiaq. Největším dokončeným projektem v Kvasinách ale bylo otevření nového automatizovaného skladu menších dílů, který kromě 12 regálových zakladačů zahrnuje i čtyři robotická ramena.

Jde aktuálně o největší logistický projekt Škodovky, uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva zodpovědný za výrobu a logistiku. Podle něj se o automatickém skladu v Kvasinách uvažovalo už od roku 2010. Faktická realizace projektu ale začala instalací systému loni v lednu, přičemž spuštění se plánovalo ještě v závěru minulého roku. Nakonec k němu došlo kvůli komplikovanému ladění procesů a softwarového propojení až letos na jaře. Od té doby probíhala náběhová fáze, kdy se do regálů zaskladňoval materiál, a aktuální otvíračka byla spojena s oficiálním uvedením projektu.

Nový sklad podle Oeljeklause ušetří 42 pracovních míst. Tito pracovníci ale budou potřeba na řadě jiných míst areálu, který se připravuje na další nárůst kapacity a v současnosti připomíná velké staveniště. Region přitom čelí nedostatku pracovníků. "Ukazuje se, že jsme udělali dobře, že při ohromném růstu produkce v závodě Kvasiny jsme se rozhodli pro tento sklad, protože nám už teď šetří plochy, místo ve skladech a další," uvedl šéf logistiky Škoda Auto Jiří Cee. Předseda odborů Jaroslav Povšík upozornil, že už v současnosti jede továrna v Kvasinách na 18 směn, tedy i v sobotu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci