Od dob, kdy průmyslové parky tvořily oprýskané budovy, zrezlé konstrukce a děravé cesty, se změnilo mnohé. Tradiční areály dřív fungovaly jen pro výrobní a distribuční účely, dnes však mají i řadu jiných využití.

"Mění se struktura zaměstnanců v logistických parcích a typ jejich práce. Zejména u výstavby na míru sledujeme trend, kdy maloobchodní značky do logistických center umísťují nejen své sklady, ale i administrativu. Tomu se pak musí přizpůsobit architektura, konstrukce i infrastruktura. Například součástí administrativního zázemí v logistickém parku P3 Prague D8 pro zaměstnance VF Corporation je prostorově velkoryse pojaté školicí centrum pro 100 lidí nebo moderní kantýna s plánovanou provozní kapacitou až 1000 jídel denně," popisuje Tomáš Míček, ředitel P3 pro Českou republiku.

Stále více firem také klade důraz na výzkum a vývoj, takže vyžadují kvalitnější prostory, zdůrazňuje Petr Kovařík, commercial officer společnosti VGP. Rovněž se v logistických areálech více objevují maloobchodní koncepty jako výdejny, showroomy a zkušební centra firem k předvádění výrobků obchodním partnerům a klientům.

"Obecně pak lze také hovořit o postupném růstu rozlohy budov, s ohledem na vyšší efektivitu řízení skladových procesů pokročilejšími IT systémy," charakterizuje trh Martin Šumera, head of industrial 108 Agency.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci