Jednou z firem, které se zapojily do projektu EkoLogis, je i GLS. Investuje do školení řidičů, kteří by pak měli jezdit úsporněji.
Jednou z firem, které se zapojily do projektu EkoLogis, je i GLS. Investuje do školení řidičů, kteří by pak měli jezdit úsporněji.
autor: GLS

Projekt EkoLogis má fungovat především jako platforma pro sdílení zkušeností a informací mezi magistrátem, balíkovými přepravci, logistickými společnostmi a dalšími firmami. Díky ní se má například zlepšovat využití nákladového prostoru aut a zvyšovat počet ekologických přepravních prostředků ve firemních flotilách.

K myšlence projektu se firmy hlásí dobrovolně s tím, že se veřejně zavážou k myšlence ekologické logistiky. Mezi závazky je například snižování spotřeby vozových parků, nasazování moderních nízkoemisních vozidel, lepší plánování tras a využití nákladového prostoru či školení řidičů v šetrné jízdě. Například společnost GLS se připojením do projektu zavazuje, že řidiči budou vypínat motor vždy, když bude jejich dodávka odstavena, byť i jen na pár minut. Za to pak firmy získávají označení, díky čemuž Pražané poznají, že jde o ekologicky odpovědnou firmu.

Vedle GLS jsou mezi partnery EkoLogisu například balíkoví dopravci PPL a DPD, kurýrní Messenger a zavolejsikuryra.cz, logistická firma Cedes, či online supermarket Rohlik.cz. Vedle toho se do projektu zapojují všechny významné městské instituce jako je dopravní podnik, Pražské služby, TSK, PID, či ROPID.

Dodržování pravidel šetrné a ohleduplné jízdy nemá pozitivní dopady pouze na životní prostředí, ale snížením spotřeby dochází k úspoře paliva, což může v rámci flotil větších společností vést k podstatné úspoře. Pro řidiče je plynulá jízda méně stresující, únavná a v konečném důsledku vede k vyšší produktivitě práce.

Autoři: Vojtěch Kolář