Zatímco ještě před 10 lety se prodávalo i dvakrát více manipulačních vozíků se spalovacím motorem než na elektřinu, v posledních letech se tento poměr začíná obracet. V rámci „elektrik“ se pak začíná v posledních dvou letech stále častěji hovořit o nástupu li-ion baterií, které už dříve začaly dominovat spotřební elektronice.

V manipulační technice jsou ale li-ion baterie stále ještě poměrně drahé, nicméně s dalším vývojem a nasazením ve více provozech jejich cena klesá. K rychlejší návratnosti přispívá i to, že vzhledem k charakteristickým vlastnostem „lionek“ není potřeba speciální nabíjárna ani náhradní baterie a přesouvací technika. Navíc mají delší životnost než klasické olověné baterie. Hlavní výrobci manipulační techniky tak přestavují na li-ion technologii další modely svých vozíků a nabízejí mnohdy už i většinu svého portfolia s li-ion bateriemi.

Společnost Jungheinrich, která uvedla na trh první sériově vyráběný vozík s li-ion technologií v roce 2011, nyní navíc rozšířila záruku u svých lithium-iontových akumulátorů. Pokud kapacita baterie klesne během pětileté záruční doby pod 65 procent jmenovité kapacity, zákaznická služba ji bezplatně opraví nebo vymění přímo na místě. Druhou podmínkou záruky je pak 10 tisíc motohodin.

„Rozšířenou zárukou výrazně snižujeme našim zákazníkům investiční riziko a maximalizujeme jejich výhody. Jsme přesvědčeni o tom, že se li-ion technologie brzy stane standardním systémem akumulace energie v oblasti vnitropodnikové logistiky. Díky vysoké efektivitě bude možné využívat tyto baterie i tam, kde se dnes většinou používají vozíky se spalovacím motorem,“ říká Oliver Lücke, člen představenstva Jungheinrichu za oblast techniky.

V současnosti Jungheinrich již nabízí li-ion baterie u více než 90 procent svých vozíků. Firma si tyto akumulátory sama vyrábí a nyní plánuje další rozšíření produkce.

Související