„Technologie pro jízdu v konvojích s nákladními vozy stejné značky je již dnes k dispozici. Ale zákazníci budou potřebovat zapojit se do ní s vozidly různých značek, takže to teď bude naším dalším cílem," uvedl Erik Jonnaert, generální tajemník Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), ve své prezentaci na půdě Evropského parlamentu.

Do roku 2023 by podle něj mělo být možné jezdit na dálnicích po celé Evropě v konvojích bez ohledu na značku vozidla a navíc také bez zvláštních výjimek pro překračování hranic členských států EU, což je předpoklad pro plynulou mezinárodní dopravu. Díky tomu by se tak například mohla řidiči, jehož vozidlo jede v konvoji, započítávat povinná přestávka, jelikož se nebude muset věnovat řízení. Nicméně, plně autonomní vozy přijdou podle Erika Jonnaerta až později.

Některé požadavky, které je třeba splnit před rokem 2023, jsou ale mimo kontrolu automobilového průmyslu, uvedl Jonnaert a dodal: „Proto budeme muset posílit spolupráci mezi všemi zúčastněnými aktéry, včetně provozovatelů silniční infrastruktury, dopravních společností, pojišťoven, ale zejména politiků".

Evropa bude muset vytvořit podpůrný regulační systém dřív, než bude koordinovaná jízda nákladních vozidel běžná. „Politici budou muset vytvořit nová pravidla, provést změny stávajících právních předpisů a sjednotit mezinárodní a evropská pravidla," uvedl Erika Jonnaert z ACEA.

Související