Zpoždění či poškození přepravované zásilky jsou nepříjemné události, které mohou na straně zákazníka přinést řadu komplikací, například v podobě zastavení výroby, ušlých zisků či dalších nákladů spojených s druhotným doručením. Další, mnohdy i větší porci starostí však může firmě přinést vyjednávání se zasílatelem, dopravci a pojišťovnou o určení odpovědnosti za vzniklou škodu.

Očekávání firem jsou právě s ohledem na obecně zažitou odpovědnost dopravce za přepravované zboží často nereálně vysoká a kvůli chybám v komunikaci, administrativě a neznalosti pravidel odpovědnosti v jednotlivých typech dopravy může veškerá tíže škodní události skončit na bedrech zákazníka.

"Poměr škod vůči počtu přepravených zásilek se nesnižuje. Malých škod, kdy je zjištěn poškozený obal s neznámým důsledkem pro zboží, dokonce přibývá," vysvětluje Petr Rožek, šéf Svazu spedice a logistiky ČR. Této situace jsou si dopravci vědomi, a valná část z nich proto investuje nemalé peníze do zkvalitňování svých služeb, školení zaměstnanců či vypracování přesných manuálů pro případ škody.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci