Informace o chystaném zahájení výroby přinesl internetový portál LogisticsManager.com. Podle jeho informací si společnost Charge pronajala přes 10 tisíc čtverečních metrů výrobní plochy nedaleko své centrály v Oxfordshiru. První vůz by měl z nové továrny vyjet již letos.

Konstrukce vozů je podle zatím jediné zveřejněné tiskové zprávy postavená na ultralehkých kompozitních materiálech, které usnadňují montáž vozů do té míry, že prý jedno nákladní auto dokáže sestavit jeden operátor během pouhých čtyř hodin. To znamená, že deset zaměstnanců by v dvousměnném provozu dokázalo během jediného roku vyrobit až deset tisíc kamionů.

„Dnešní nákladní auta nám přijdou naprosto nepřijatelná. Vyvíjíme proto nákladní auta taková, jaká by měla být - cenově dostupná, elegantní, tichá, ekologická a bezpečná. Zároveň odstraňujeme hlavní bariéru vstupu elektrických nákladních aut na trh tím, že naše vozy budou stát stejně jako konvenční auta,“ uvedl Denis Sverdlov, generální ředitel společnosti Charge.

Součástí designu je i na míru vyvinutá elektronika a vlastní konstrukce motoru. Vozy Charge budou již z výroby připraveny na autonomní provoz a aktualizace softwaru budou probíhat online. V plně elektrickém provozu bude moci auto ujet až 160 kilometrů, v hybridním režimu až 805 kilometrů. Společnost Charge tak i na dlouhých trasách slibuje velmi nízké provozní náklady. Ale to, zda všechny své sliby firma dokáže splnit, ukážou až první nasazení vozů do praxe.

Související