Nejen čokolády a cukrovinky, ale i kávu, cereálie, dětskou výživu a další potraviny skladuje Nestlé v novém centrálním skladu poblíž Jiren. Novou velkokapacitní halu s rozlohou 39 tisíc metrů čtverečních tu postavil developer P3 na míru pro společnost FM Logistic. Ta v této budově zatím využívá 15 tisíc metrů čtverečních skladové plochy pro aktivity společnosti Nestlé a dalších 5000 metrů má připravených pro expanzi.

Sklad vyhrazený pro Nestlé pojme na 23 tisíc palet výrobků a rozdělený je na dvě části. Zhruba třetinu zabírá chlazená část s monitorovanou teplotou 16 stupňů Celsia, kde se skladují čokolády a cukrovinky. Náklady na vytápění a chlazení pomáhá šetřit zesílení fasádních panelů a izolované nakládací a vykládací můstky a rampy. Sklad také šetří výdaje na elektřinu díky systémově řízenému LED osvětlení.

Zbylé dvě třetiny pronajatých prostor jsou běžný regálový sklad, ovšem s variabilní konfigurací pater. V některých případech mají regály až devět pater, běžněji jich je ale i osm, sedm anebo šest. Konfigurace výšky pater je běžně na 1,3 metru, přičemž některá jsou připravená i na dvojité stohování.

Protože má Nestlé v portfoliu okolo 1200 produktů, byl také jedním z požadavků dostatek místa na nejnižší úrovni skladu pro vychystávání. Na zemi tak je okolo 1400 paletových míst. "Pracovníci skladu denně připraví pro distribuci průměrně dva tisíce celopalet. K tomu navíc vychystávají až 25 tisíc kartonů na heterogenních paletách. Dělá to tým více než 50 lidí na tři směny pět dní v týdnu," uvádí Luboš Štryncl, manažer skladu z FM Logistic.

Stěhování distribuci nenarušilo

Optimalizaci skladu řídí FM Logistic vlastním WMS systémem. Algoritmus se musí popasovat s celou řadou parametrů, bere v potaz ABC analýzu jak pro vychystávání, tak pro celé palety. Problémem je ale pro automatický systém špička. "Aby se sklad mohl dobře řídit, je potřeba dostatek volných pozic. V případě špičky tak jsou analýzy k ničemu a paletu musíte uložit tam, kde je zrovna místo," dodává Luboš Štryncl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci