Už pár let se v odborných i lidových kruzích mluví o čtvrté průmyslové revoluci, tzv. Průmyslu 4.0. Tento termín se objevuje v řadě souvislostí, vedle výroby také v kontextu pracovního trhu nebo logistiky. Zatímco předchozí průmyslové revoluce byly jako revoluce označeny až s odstupem, nyní se situace obrátila. Vstupujeme do období, které už své pojmenování má.

Není to příliš troufalé a předčasné? Asi trochu ano, nicméně je jisté, že hlavní vize a nápady už tu jsou a řada firem se poohlíží po tom, jestli by jim nemohly něco přinést, jestli by se jim vyplatily.

Na konferenci Zóna Logistika, kterou pořádáme 20. dubna v Praze, se chceme podívat právě na to, jak vypadá vstup oboru do nové éry. A také přinést tipy, kdy by se takové změny mohly vaší firmě vyplatit. To vše při rozumné návratnosti investice, což je samozřejmě základem všech projektů. Nechtěli bychom se pouštět do příliš vzdálených vizí, ale spíš se soustředit na to, co je nebo v brzké době bude v našich podmínkách reálné.

Konference Logistika 300x300pxO svých zkušenostech a projektech bude na konferenci vyprávět například David Strnad (vedoucí plánování logistiky největší středoevropské automobilky Škoda Auto), Daniel Dombach (ředitel pro průmyslová řešení v oblasti EMEA technologického gigantu Zebra Technologies), Petr Kuchyňa (šéf podnikového provozu finalisty soutěže o evropský logistický projekt roku Kiekert CS) nebo Aleš Jakubec (obalový expert z Continental Automotive Czech Republic, který využívá 3D tisk k vývoji obalů a tím k úsporám v přepravě a manipulaci).

Ochutnávku aktuálních trendů a projektů ale přineslo i poslední vydání časopisu Logistika. V rozhovoru s Tomášem Holomouckým si můžete přečíst, jak začíná DB Schenker digitalizovat svou spedici. K dalším článkům pak patří třeba reportáž z automatizovaného distribučního centra náhradních dílů firmy Jungheinrich, aktuální vývoj v oblasti bezpilotních kamionů nebo analýza, jakým směrem se budou letos ubírat informační technologie.

Související