Vlajková loď společnosti Airbus, letadlo A380, se zdánlivě bez námahy pohybuje vzduchem. Předtím než tento obří, stovky tun vážící letoun vzlétne, používají se na zemi při jeho stavbě mobilní těžkotonážní plošiny Kuka omniMove. Ty přemisťují takřka s milimetrovou přesností v omezeném prostoru výrobního podniku v Hamburku až 90 tun těžké a 15 metrů dlouhé díly letadla. Přitom se manipuluje jednotlivými díly téměř tak, jako by to byly kostky stavebnice. Přepravní zařízení pro těžké náklady je vybavené všesměrovými koly a pro dopravu zvláště velkých dílů lze spojit více plošin k sobě. Airbus zavádí do výroby řadu moderních technologií. "Hledáme vhodná řešení i v jiných odvětvích, zejména v automotive sektoru. Dnes je nutné zavádět do letecké výroby robotické automatizované procesy. Proluku mezi námi a automobilovým průmyslem tak dost rychle vyplníme," předpovídá Kai Brüggemann, vedoucí závodu v Hamburku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 20 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111