Vlajková loď společnosti Airbus, letadlo A380, se zdánlivě bez námahy pohybuje vzduchem. Předtím než tento obří, stovky tun vážící letoun vzlétne, používají se na zemi při jeho stavbě mobilní těžkotonážní plošiny Kuka omniMove. Ty přemisťují takřka s milimetrovou přesností v omezeném prostoru výrobního podniku v Hamburku až 90 tun těžké a 15 metrů dlouhé díly letadla. Přitom se manipuluje jednotlivými díly téměř tak, jako by to byly kostky stavebnice. Přepravní zařízení pro těžké náklady je vybavené všesměrovými koly a pro dopravu zvláště velkých dílů lze spojit více plošin k sobě. Airbus zavádí do výroby řadu moderních technologií. "Hledáme vhodná řešení i v jiných odvětvích, zejména v automotive sektoru. Dnes je nutné zavádět do letecké výroby robotické automatizované procesy. Proluku mezi námi a automobilovým průmyslem tak dost rychle vyplníme," předpovídá Kai Brüggemann, vedoucí závodu v Hamburku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatit Logistiku
Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci