V jakém rozsahu bude mýtný systém rozšířen bude podle ministerstva dopravy předmětem dalších analýz. K zavedení nových poplatků by každopádně mělo dojít až poté, co mýtný systém převezme provozovatel vzešlý z technologicky neutrální soutěže.

„Konkrétní podobu zpoplatnění silnic po roce 2019 ještě budeme analyzovat. Zpoplatníme jen ty silnice, kde to bude dávat smysl a které nám doporučí zpoplatnit projektový manažer pro realizaci projektu výkonového zpoplatnění pozemních komunikací v České republice po roce 2019,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Rozšíření zpoplatnění sítě silnic I. třídy by se mělo podle koaličních expertů na dopravu týkat 850 až 3000 kilometrů silnic. Z úvah o zpoplatnění vyřadili všechny silnice III. třídy. U silnic II. třídy budou do zpoplatnění zahrnovat pouze ty, které jsou převoditelné do silnic I. třídy.

Sdružení dopravců ČESMAD upozornilo na neurčitost rozsahu zpoplatnění a zpochybnilo rozhodnutí koaličních expertů před zadáním objektivní analýzy. „Vypadá to tak, že se věnuje větší pozornost možným dodavatelům systému a jejich technologiím než plátcům. Vláda by měla o budoucnosti mýtného systému jednat transparentně a za účasti odborné veřejnosti, abychom se dočkali co nejvýhodnějšího řešení především z pohledu uživatelů a daňových poplatníků,“ uvádí v tiskové zprávě generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř s tím, že se může ukázat, že případné rozšíření dává smysl jen na dvou stech kilometrů silnic první třídy.

Související