„Chlazené sklady patří mezi nejnáročnější pracovní prostředí. Na vině je především neustálé srážení vody na teplých površích a potřeba zajistit řidičům odpovídající komfort,“ říká Ron Farr, manažer skladovacích řešení ve společnosti Hyster. Ta proto vyvinula novou uzavřenou kabinu pro vozíky R1.4-2.5 standardní šířky.

„V podmínkách, kde se teplota trvale pohybuje okolo – 30 °C, dokáží retraky Hyster zahřát interiér až na 15 °C,“ říká Ron Farr. Ve dveřích je zabudované 2kW topení, menší topná tělesa jsou zakomponovaná na straně kabiny směrem ke zdvihovým stožárům. Vyhřívání může probíhat v pěti různých variantách, po omezenou dobu dokáže fungovat i v extrémně nízkých teplotách.

Aby se zabránilo šíření námrazy na oknech během používání vozíku uvnitř nebo mimo skladovací prostory, dvě ze čtyř skel kabiny jsou vyhřívaná. Tato možnost je k dispozici pro klasická okna i plexiskla. Manipulaci se zbožím ve vysokých výškách usnadňuje průhledná střecha tvořená 9,5 mm silným polykarbonátovým rámem, který prošel náročnými nárazovými zkouškami.

„Abychom zabránili kondenzování vody na plochách, které jsou vystaveny proměnlivým teplotám, a prodloužili životnost jednotlivých komponentů, použili jsme ochranná opatření proti vlhkosti a voděvzdornou kabeláž,“ dodává Ron Farr. Ložiska, hadičky a řetězy byly rovněž vyrobeny s ohledem na použití v chladných podmínkách.

Sedm modelů a snížená varianta

Hyster nabízí sedm modelů retraku do chlazených skladů s maximální nosností 1,4 až 2,5 tuny, které se dokáží pohybovat rychlostí až 14 km/h a náklad zvedají rychlostí 0,8 m/s. Manipulaci usnadňuje automatické polohování a centrování vidlic, výškový indikátor a optický laserový polohovací systém, který je schopný operovat v teplotách do – 20 °C.

„Pro ty, kteří potřebují do chlazených skladů nebo kontejnerů vjíždět skrze nízké dveře, můžeme nabídnout retrak ve snížené variantě,“ vysvětluje Ron Farr.

 

Související